Škoda Octavia Combi – ideální auto pro fanouška rally

167 přečtení
7 minut čtení

Konvenční model tuzemské automobilky Škoda obecně dostává na svou adresu asi nejvíc superlativ. U příležitosti návštěvy německého mistrovství v rally, kde srší boj právě mezi nejnovějšími Fabiemi RS Rally2, jsme se rozhodli vyzkoušet tu nejtradičnější verzi Octavie a zjistit, jak na tom opravdu je.

Náš fotograf Lukáš Chum měl k dispozici na uplynulé Rallye Sulingen model Škoda Octavia Combi s vyšším výbavovým stupněm Style s motorem 2,0 TDI 85 kW a 6-ti stupňovou mechanickou převodovkou. Takže opravdu běžný model, který je znám svou úsporností, ale potvrdí to i při výletu na rally?

“Spotřebou jsem byl opravdu příjemně překvapený. Najel jsem zhruba 1 800 kilometrů, kde je započítaná jak dálnice, tak běžné silnice a mj. také pohyb mezi rychlostními zkouškami. Průměrná spotřeba za celou dobu byla 5,0 l/100 km a to byl v autě náklad,” říká motoristický fotograf Lukáš Chum.

Octavia plně dostála také své roli naprosto univerzálního a prostorného auta pro každou situaci. Do kufru se vešla zavazadla s vybavením na několik dní, elektrická koloběžka, veškerá fototechnika včetně velkých, externích studiových blesků a přitom zadní sedadla byla stále téměř volná. Dostatek místa byl i vpředu, kde si řidič mohl užívat pohodlí sportovních ergonomických sedadel Suedia, jež jsou součástí doplňkové výbavy. Dominantou vpředu je plně nastavitelný 10″ virtuální kokpit, na kterém je možné nechat si zobrazit jakékoliv jízdní informace podle libosti.

Během chladných rán člověk ocení i možnost vyhřívání sedadel. Součástí výbavy bylo i KESSY – bezklíčové zamykání a startování, na jehož pohodlí, kdy člověk vůbec nemusí brát do ruky klíč, si jde velmi rychle zvyknout a pak už jen velmi těžko odvyknout.

“Trochu problém jsem měl se světly. Jejich automatické ztlumování asi nebylo úplně přesné, protože protijedoucí auta si stěžovala blikáním. Možnost změnit citlivost senzoru automatického ztlumování ale byla v nastavení, takže by to šlo pravděpodobně upravit. To jsem ale blíž nezkoušel,” popisuje fotograf Matrix-LED světlomety.

“Naopak opravdu ocenit musím systém čtění dopravních značek. Ten fungoval skvěle. Automaticky upravoval maximální povolenou rychlost v adaptivním tempomatu podle značení. To usnadní jízdu ve zmatečných situacích třeba v hustém provozu ve městech, kdy se rychlost často mění. To se hodí zvláště v cizině. Člověk musí každopádně dávat pozor na cestu neustále, ale je to určitě příjemné i na dálnicích, kdy adaptivní tempomat ví o zpomalení rychlosti s předstihem dřív než člověk značku vůbec vidí a auto začne samo upravovat rychlost plynule dopředu. Nestalo se mi, že by to chybovalo. Může to navíc ušetřit nějakou korunu při nešťastně umístěných radarech,” říká s úsměvem Lukáš Chum.

V Octavii byly i další jízdní asistenty. Asi nejvíc užitečnými na rally jsou ty parkovací – zejména senzory a kamera, kdy má řidič opravdu přehled, co se kolem děje a není problém se například otočit i na úzké silnici, což určitě dobře zná každý fanoušek rally. Spolehlivě funguje i asistent jízdy v jízdním pruhu. Jakmile registruje čáry na silnici, reaguje na ně velmi citlivě. Někdy až příliš citlivě a řidiče auto prakticky okamžitě upozorňuje k převzetí řízení. “Stačilo třeba jen držet volant jednou rukou nebo jet po dlouhé rovině bez zatáčení a auto okamžitě upozorňovalo. Sice je to skvělé v ohledu bezpečnosti, ale někdy to bylo až nepříjemné,” dodává náš fotograf.

Celkový dojem z auta naplnil očekávání a v některých ohledech je dokonce předčil. Cena vozu Škoda Octavia Combi ve výbavě Style začíná na 790 000 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Škoda Auto.

Předchozí článek

Formule 4, co není formulí 4, aneb český švindl

Další článek

Motokárový svátek už o tomto víkendu v Třinci

Nejnovější články

0 £0.00