Tomáš Enge SIM Racing vítězí v prestižním globálním šampionátu

223 přečtení
6 minut čtení

Přední český simracingový tým slaví největší úspěch své dosavadní historie. V nejsilnější světové konkurenci vyhrál třídu GT3 v rámci VEC (Virtual Endurance Championship).

Jak už název napovídá, VEC je esportovou obdobou vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC. Na platformě rFactor2 jde o největší a nejprestižnější vytrvalostní sérii. Sezona 2023/2024 čítala 9 závodů a byla již 16. v pořadí. Kalendář volně kopíroval reálné závody WEC i IMSA a poprvé v historii zahrnul obě nejvýznamnější čtyřiadvacetihodinovky na světě – Daytonu i Le Mans. Tým Tomáš Enge SIM Racing vstoupil do sezony s vozem Ferrari 488 GT3 a od začátku se pohyboval v popředí výsledkových listin. Úvodní šestihodinovku v Monze zakončil na 2. místě, ale následující závod na 1000 mil v Road Atlantě již suverénně vyhrál. Čtyřhodinovka v Bahrajnu i kvůli penalizaci nedopadla nejlépe, ale 7. místo v cíli nakonec nebylo tak špatné, protože největší soupeři vyšli bodově naprázdno. Ve Spa si týmoví jezdci Michal Sedláček a Vojtěch Polesný chtěli spravit chuť – a to se jim bezezbytku podařilo. Tamní šestihodinovku vyhráli s náskokem jednoho kola před nejbližšími pronásledovateli a sestavu Tomáše Engeho usadili na čele průběžného pořadí. Pro legendární Daytonu jezdeckou sestavu obohatil zkušený portugalský jezdec Joao Barbosa a tato trojice dovedla týmové Ferrari k vítězství a posílení nadějí na titul. Hned vzápětí na okruhu Road America sice po skvělé kvalifikaci přišel technický problém, který neumožnil ani odstartovat do tamní šestihodinovky, ale průběžné vedení se stále dařilo držet. Těžký závod na 1000 mil v Sebringu se i díky skvělé strategii povedlo vyhrát a když se následující čtyřhodinovka v Silverstonu změnila ve festival penalizací, rozhodnout muselo velké finále v Le Mans. K němu po boku osvědčené dvojice Michal Sedláček a Vojtěch Polesný znovu nastoupil Joao Barbosa a matematika byla jasná: na slavném okruhu Sarthe stačilo k titulu 7. místo. To sice vypadá snadno, ale během 24 hodin se toho může hodně přihodit. Týmové trio však neponechalo nic náhodě, během noci se posunulo dopředu a díky precizně zvládnuté strategii nakonec přivezlo vůz do cíle na 2. místě.

Tým Tomáše Engeho se účastní mnoha simracingových klání na okruzích i v rally a postupně si získává respekt soupeřů.

Náročná sezona čítající 9 závodů, které představovaly celkem 92 hodin ostré jízdy, tak dostala zlatou tečku. Tomáš Enge SIM Racing nasbíral 635 bodů a své nejbližší pronásledovatele z týmu Visceral Esports porazil o 28 bodů. Zařadil se tak k sestavám Race Clutch a Scuderia Ferrari Esports, které vyhrály třídy prototypů LMH a LMP2. „Tohoto výsledku si velmi ceníme, protože je za ním hodně práce a úsilí celého týmu. Chtěl bych všem jeho členům poděkovat. Během sezony předvedli několik obdivuhodných výkonů a po celou dobu drželi naši vlajku hodně vysoko. Ukázali jsme, že patříme ke špičkovým simracingovým týmům na globální úrovni, což mě naplňuje hrdostí,“ zhodnotil účinkování týmu Tomáš Enge SIM Racing v právě skončeném šampionátu VEC jeho šéf Tomáš Enge.

Napsat komentář

Předchozí článek

Úspěch vyznavačů diverzity, nebo voda na mlýn konzervativcům?

Další článek

Český ústup ze slávy

Nejnovější články

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00