O víkendu hostí mostecký autodrom osmé klání světového šampionátu superbiků. V bojích o mistrovské tituly přituhuje a kdo na severu Čech získá výhodu, může si ji přenést do závěrečné třetiny letošního seriálu.
Předchozí podnik v italské Imole nezvládl obhájce titulu Álvaro Bautista a pádem dal šanci pronásledovatelům. Ti byli po Doningtonu hodně skleslí, ale před Mostem cítí naději. Především Toprak Razgatlioglu neztrácí bojového ducha a před odchodem k BMW by rád Yamaze na rozloučenou vyjel ještě jeden titul. Extrémně rychlá Ducati má na rovinkách výhodu v top speed a Bautista jezdecky zraje jako víno, ale titul v kapse ještě nemá. Pokud na něj Razgatlioglu v Mostě najede nějaké body, závěr šampionátu zdramatizuje. Naopak ze hry venku už se zdá být nejúspěšnější superbikový jezdec všech dob – šestinásobný mistr světa Jonathan Rea. Úvod letošní sezony ho nezastihl v oslnivé formě a Kawasaki je aktuálně až třetí silou v poli. V Mostě bude chtít především postoupit na 3. příčku průběžného pořadí před italskou dvojku Yamahy Andreu Locatelliho. Stupně vítězů tentokrát nemusejí být sci-fi ani pro Scotta Reddinga trápícího se s BMW. Průběžně je až dvanáctý, ale loni dokázal v Mostě vystoupit na bednu. Podaří se mu to i letos? Bavorská značka stále nemůže najít recept na cestu vpřed a stejně jako Honda tápe ve vývoji. Zatímco Japonci působí podobně jako v MotoGP poněkud bezradně, Němcům nelze upřít tah na branku. Ten zatím k průlomu nevedl, ale dílčí úspěch není vyloučen. Zrovna na mosteckém autodromu by k němu mohlo být blíž než jinde.
![](https://ceskymotorsport.cz/wp-content/uploads/2023/07/Foto-Dorna-WSBK-1024x576.jpg)
Královská třída Superbike je jasným highlightem nadcházejícího víkendu, ale závodit se bude i v obou nižších kubaturách. Supersporty má nejlépe rozjeté Nicoló Bulega na Ducati a zdá se, že si tím říká o místo v superbikovém továrním týmu italské značky na úkor málo výrazného krajana Michaela Rubena Rinaldiho. V malých supersportech 300 zatím nejlépe tahá Němec Dirk Geiger na KTM, ale za ním je to našlapané v rozmezí několika bodů. Náš Petr Svoboda se drží na děleném 3. místě a stále má titul na dosah. Čeští jezdci budou zastoupeni i ve vyšších třídách, byť tam už to na žádnou velkou díru do světa nevypadá. V supersportech nastoupí Ondřej Vostatek, jenž osedlá Triumph v barvách britského týmu PTR jako náhradník za zraněného Harryho Trueloveho. V superbicích se na kulisu domácího podniku těší Oliver König, pro něhož by jakákoliv bodovaná pozice znamenala splnění snu. Zatím na jeho kontě svítí nula.
![](https://ceskymotorsport.cz/wp-content/uploads/2023/07/Svoboda-1024x576.jpg)
Navzdory všeobecnému zdražování nedošlo oproti loňskému roku k navýšení cen vstupenek pro diváky – naopak rozdělením na sektory základní vstupné dokonce výrazně zlevnilo. Jednodenní vstupenka stojí v sobotu i v neděli 1850 Kč (v předprodeji 1500 Kč), celovíkendová zahrnující také páteční tréninky pak vyjde na 3450 Kč (2890 Kč). V ceně je vždy obsažen přístup do paddocku. Na divácký svah včetně tribun se lze dostat už za 950 Kč (750 Kč). Rodiny může potěšit skutečnost, že děti do 6 let mají vstup zdarma a pro mládež do 18 let platí vstupné snížené na 300 Kč (240 Kč). Sobotní program začíná v 9:45 kvalifikacemi, od 12:40 jsou na pořadu první závody. Neděli otevře v 11 hodin atraktivní Tissot Superpole Race superbiků na 10 kol a po něm následují druhé závody – Supersport na 19 kol (12:30), Superbike na 22 kol (14:00) a Supersport 300 na 14 kol (15:15).
Stav MS superbiků 2023 po 7 podnicích: 1. Álvaro Bautista (E/Ducati Panigale V4R) 391, 2. Toprak Razgatlioglu (TR/Yamaha YZF-R1) 321, 3. Andrea Locatelli (I/Yamaha YZF-R1) 208, 4. Jonathan Rea (GB/Kawasaki ZX-10RR) 201, 5. Axel Bassani (I/Ducati Panigale V4R) 179, 6. Michael Ruben Rinaldi (I/Ducati Panigale V4R) 129 bodů.