Italský stroj poslední šancí pro českého jezdce?

/
345 přečtení
6 minut čtení

Filip Salač chtěl letos bojovat o přední příčky ve světovém šampionátu třídy Moto2. Od nich je zatím hodně vzdálen a před letní přestávkou si navíc přivodil drobné zranění, které ho vyřadilo z Velké ceny Německa na českým fanouškům dobře dostupném Sachsenringu. Pro příští sezonu se rýsuje jedna nečekaná příležitost.

„Moje cíle budou jednoznačné – rychle se aklimatizovat a pravidelně bojovat o nejvyšší pozice,“ říkal před rokem při oznámení nového angažmá v týmu Elf Marc VDS český jezdec. To se bohužel nedaří, první poločas sezony 2024 uzavřel na 20. příčce průběžného pořadí. Nejlepšího výsledku dosáhl ve španělském Jerezu, kde dojel jedenáctý. Žádná velká sláva to není ani v podání jeho týmového kolegy Tonyho Arbolina, jenž původně platil za jednoho z horkých kandidátů na titul. Podle předpokladů si sice počíná o něco lépe než jediný tuzemský zástupce v kolotoči Grand Prix, ale 11. místo v tabulce je pro úřadujícího vicemistra světa zklamáním a téměř jistě definitivním pohřbením posledních nadějí na postup do MotoGP. Přestože oba piloti belgické stáje zůstávají za očekáváními všeobecnými i vlastními, technika na vině rozhodně není. Kalex dlouhá léta platil za etalon prostřední třídy, ostatně všichni mistři světa od roku 2013 až do loňska sedlali stroje této bavorské továrny. Nikoliv náhodou se „moto-dvojky“ staly v podstatě Kalex Cupem. Pomineme-li 2 nekonkurenceschopné obstarožní Forwardy, které dříve závodily pod značkou MV Agusta, prototypy Moto2 nasazuje už jen italská manufaktura Boscoscuro. Původně zásobovala pouze svůj „tovární“ tým MB Conveyors SpeedUp, až letos přibyla další 2 Boscoscura v barvách španělského týmu MT Helmets – MSi. A ejhle, jeho jezdci Sergio García a Ai Ogura jdou do letní přestávky jako lídři průběžného pořadí! Zřejmě právě to přesvědčilo Marca van der Stratena – majitele týmu Elf Marc VDS a potomka zakladatele pivovaru Stella Artois v jedné osobě. Po letošní sezoně vymění Kalexy za Boscoscura.

Ještě nedávno lehce opovrhované šasi Boscoscuro ukazuje svoji konkurenceschopnost a letos se Kalexu minimálně vyrovná. Příští rok ho bude mít k dispozici i belgická stáj Elf Marc VDS s naším Filipem Salačem. Tříválcový motor Triumph o objemu 765 ccm je pro všechny stejný. (Foto: Boscoscuro Srl)

Jakkoliv smlouvy v motorsportu nikdy nejsou do kamene vytesány, jelikož bývají opředeny mnoha klauzulemi, vycházejme z předpokladu, že Filip Salač pojede v týmu Elf Marc VDS i příští rok. V tom případě se posadí na motocykl Boscoscuro, který se zdá být na některých okruzích o maličko lepší než Kalex. Drtivá početní převaha ve startovním poli zřejmě německého výrobce trochu ukolébala a mezitím někdejší evropský mistr dvěstěpadesátek Luca Boscoscuro vypiplal v malém italském městečku Lugo di Vicenza stroj, který se postupně stává lákavým zbožím. Jestli pomůže k výkonnostnímu progresu i Filipu Salačovi, uvidíme až v roce 2025. Do té doby zbývá minimálně 10 velkých cen ročníku 2024, v nichž se jistě pokusí alespoň částečně dostát svým předsezonním prohlášením. Vhodnou motorku k tomu má už letos.

Napsat komentář

Předchozí článek

Český ústup ze slávy

Další článek

Dilema historického motorsportu ve střední Evropě

Nejnovější články

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00