Salač opouští tým, o novém působišti zatím mlčí

/
1826 přečtení
8 minut čtení

Jediný český zástupce v mistrovství světa silničních motocyklů změní po sezoně týmovou příslušnost. V prostřední třídě Moto2 zůstane, ale přesune se do jiné stáje.

V týmu QJmotor Gresini Moto2 působí Filip Salač druhou sezonu. Loni se jako nováček ve střední třídě spíše rozkoukával a především zásluhou 2. místa ze zmoklého Thajska nasbíral 45 bodů, které mu v konečném pořadí vynesly 20. příčku. Letos se čekalo výrazné zlepšení – a to skutečně přišlo. Po 8 velkých cenách mu patří 6. pozice s 72 body, v ranějších fázích roku na tom byl ještě lépe. V posledních 2 dosud odjetých závodech se mu totiž moc nedařilo a zaznamenal nejhorší výsledky, když v Německu skončil třináctý a v Nizozemsku z podobného místa odstoupil pro nedostatek benzínu. „Chtěl bych moc poděkovat týmu Gresini za všechny výsledky a dosavadní zážitky, ale na konci roku 2023 budu tým opouštět. Hodně jsme s mým manažerem Janem Šťovíčkem přemýšleli a usoudili jsme, že je čas na změnu. Loni jsem byl nováček a byla to sezóna nahoru dolů, ale zároveň se nám povedlo postavit se na bednu hned první rok a zajet spoustu dobrých výsledků. Letos jsem udělal velký krok dopředu. Podařilo se mi vyjet první pole position, další bednu a bojovat každý závod o nejvyšší příčky. Do konce roku mám stejné cíle – dojíždět v top 10 a sbírat co nejvíce bodů a zkušeností. Díky všem partnerům, kteří mi v mé cestě pomáhají,“ sdělil jezdec na svých sociálních sítích.

Věčné dilema světského života – po boku Filipa Salače se nedávno začala objevovat modelka Markéta Mörwicková, což se vzápětí projevilo výsledkovým propadem. Jak to hlava mladoboleslavského jezdce pobere dál, uvidíme po letní přestávce. Druhá část sezony 2023 začíná 6. srpna britskou Grand Prix v Silverstonu. (Foto: Miss Czech Republic)

Jakým směrem se jeho kroky budou ubírat, dosud tají. Hraje se však na poli, které je poměrně jasně vykolíkované, a cokoliv jiného než přestup do jedné ze dvou nejlepších stájí letošní sezony by nedávalo smysl. Salačův manažer Jan Šťovíček, jinak také prezident Autoklubu České republiky, je znám dobrou orientací v zákulisí, ale i racionálním počínáním. Aktuálně může mít na zřeteli jen 2 možnosti – belgický Elf Marc VDS Racing Team nebo finský tým Red Bull KTM Ajo. Do mozaiky zapadá i skutečnost, že v obou je pro sezonu 2024 volné místo. U Marca van der Stratena končí britský veterán Sam Lowes, přesněji řečeno se přesune do mistrovství světa superbiků. Tam se v sedle satelitní Ducati utká mimo jiné se svým bratrem Alexem Lowesem – továrním jezdcem Kawasaki. U Akiho Aja uvolní místo španělský supertalent Pedro Acosta, jehož přestup do královské třídy MotoGP už byl potvrzen nejvyšším managementem rakouského koncernu Pierer Mobility AG. Předpokládá se, že pro příští rok bude začleněn do týmu GasGas Tech3. Bylo by velkým překvapením, kdyby Salač skončil jinde než na jednom z těchto 2 míst.

Sam Lowes se přesune z Kalexu Moto2 na superbikovou Ducati Panigale. Vše nasvědčuje tomu, že jeho dosavadní místo zaujme v příštím roce Filip Salač a stane se týmovým kolegou Tonyho Arbolina. (Foto: Dorna Sports SL)

Jakkoliv se tato změna může jevit na první dobrou jako blesk z čistého nebe, ve skutečnosti jde o chytrý tah s ohledem na budoucnost. Pro Filipa Salače je sezona 2024 tou poslední smysluplnou ve třídě Moto2, kdy se bude lámat chleba. Buď na sebe upozorní a doporučí se jako placený jezdec pro rok 2025, nebo zapadne ve středu pole a další financování jeho kariéry se stane vyhazováním peněz z okna. A právě angažmá v nejlepším možném týmu maximalizuje šanci na špičkový výsledek. Není žádným tajemstvím, že na konci roku 2024 vyprší kontrakty řadě pilotů v MotoGP i v mistrovství světa superbiků. Řekněme si upřímně, že postup do MotoGP by se rovnal zázraku. K tomu by mohl vést jen zisk titulu mistra světa ve třídě Moto2 dominantním způsobem. Realističtěji se proto jeví superbiková alternativa. Troufneme si predikovat, že tam by Filip Salač v sezoně 2025, kdy mu bude 23 let, nezačínal na chvostu pole a do budoucna by měl potenciál pro další zlepšování.

Napsat komentář

Předchozí článek

Světový motokros se vrací do Česka, světový šampion k závodění

Další článek

Vstříc rozhodující fázi: bude se v Mostě lámat chleba?

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00