Fotograf Lukáš Chum vyzkoušel po roce znovu Enyaq Coupé RS iV

282 přečtení
7 minut čtení

Náš fotograf měl možnost během uplynulé Rally Pačejov přesně po roce znovu vyzkoušet jediný elektrický model mladoboleslavské automobilky a to rovnou v nejvyšší možné výbavě a RS specifikaci. Kam se tento Enyaq za rok posunul?

Auto bylo v trendy oranžové metalíze Phoenix a upozorňuje s ní na sebe opravdu na dálku. Na parkovišti doslova vynikne z davu. Snad jedinou malou nepříjemností s tím spojenou je, že na této barvě je vidět každé smítko špíny. Líbivý sportovní vzhled Enyaqu Coupé RS dodává kombinace černých prvků spolu s agresivními a dynamickými tvary karoserie.

O nejvýkonnější sériově vyráběné Škodovce se mluví jako o “tiché síle” a už po pár kilometrech nabyde řidič dojmu, že tomu opravdu tak je. Až na zvuky typu přejíždění výmolů na silnicích je v autě úplné ticho, ale přitom se zdá, že výkon auta je nekonečný, protože ať se šlape na plyn v jakékoliv situaci, Enyaq Coupé RS stále má, kam zrychlit.

“Pocit z jízdy mám opravdu dobrý. Na silnici sedí tak perfektně, že bych ho přirovnal k motokáře. Řidič má dojem, že auto ovládá v každém okamžiku. Je to 4×4 a výkon se zdá až neuvěřitelný. Snad jediný fakt v tomhle ohledu je, že Enyaq není moc hravý, a to ani třeba na mokré louce. Ale vzhledem k jeho váze se není čemu divit,” říká fotograf Lukáš Chum. “S nadsázkou bych řekl, že závislostí se pro mě stalo samotné odemykání a zamykání auta. Samozřejmě i Enyaq má bezklíčový KESSY systém, takže není nutné odemykat klíčem a stačí jen dotyk jakékoliv kliky, ale tady jsem si zvyknul klíč zase z kapsy vyndavat. Zejména ráno a večer, když je ještě šero, tak se mi moc líbí, jak na mě světla Enyaqu jakoby mrknou, když odemknu nebo zamknu,” dodává s úsměvem.

Na základě opakované zkušenosti z lokality, kde se Rally Pačejov koná, lze říci, že za rok se situace v oblasti elektromobility posunula. Přibylo dobíjecích stanic a aktualizace dostal i samotný Enyaq Coupé RS. Bylo totiž poznat, že se citelně zvětšil dojezd a běžnou jízdou mimo dálnici se opravdu dá dostat až daleko za 400 kilometrů na jedno nabití. Zefektivnilo se i nabíjení, kdy kapacita baterie k 80% stoupá rychle a citelně zpomalí až pak k plnému dobití.

“Chodili za mnou různí lidé, kteří se chtěli na něco zeptat, podívat nebo prostě jen popovídat a setkal jsem se s různými předsudky. Ano, Enyaq Coupé RS asi nemusí být auto úplně pro každého, ale určitě bych doporučil, ať už tenhle model nebo jiný Enyaq, vyzkoušet předtím, než dojde k nějakým soudům. Třebaže topení už nevybíjí baterii tolik jako dřív, protože v autě je tepelné čerpadlo,” doplňuje Chum.

Zlepšila se také konektivita infotainmentu. Fotograf byl až překvapen, že nezaznamenal během zápůjčky jediný problém s automatickým připojením telefonu ihned poté, co sedl za volant. To je výhoda všech Enyaqů – infotainment se neaktivuje až nastartováním motoru, ale ihned po dosednutí do sedačky. Má to ale i svou nevýhodu. Infotainment se vypne třeba při stání na parkovišti, když se řidič z nějakého důvodu nadzvedne ze sedáku. Řídící jednotka si pak myslí, že řidič vystoupil a chvilku trvá, než zase naskočí, ale to už jsou detaily. Komplex systémů Enyaqu na posádku udělá dobrý dojem a působí jako nějaká kosmická loď.

Cena vozu Škoda Enyaq Coupé RS iV, kterou měl fotograf Lukáš Chum zapůjčenou na Rally Pačejov, momentálně startuje na 1 704 900 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Škoda Auto.

Předchozí článek

Švýcar slaví titul, ale pachuť zůstává

Další článek

Středoevropská rally už tento týden

Nejnovější články

0 £0.00