Středoevropská rally už tento týden

/
859 přečtení
12 minut čtení

Předposlední díl mistrovství světa v automobilových soutěžích 2023 začne ve čtvrtek 26. října od 13 hodin ceremoniálním startem na Hradčanském náměstí v Praze. Mělo by u toho být 11 českých posádek včetně Adama Březíka s Ondřejem Krajčou.

Startovní listina nakonec čítá 68 položek, což je méně, než pořadatelé původně očekávali. Bude mezi nimi 10 speciálů Rally1 a nechybí ani nikdo z předních hráčů WRC2. Předprodej vstupenek končí zítra před půlnocí, pak už bude možné zakoupit pouze jednorázové vstupné na konkrétním diváckém místě. To přijde na 25 eur v pátek, v sobotu i v neděli, čtvrtek stojí mastných 40 eur (stání) a 80 eur (sezení) v Praze, resp. 34/68 eur v Klatovech. Na místě bude možné platit pouze v hotovosti – na českém území i v korunách dle aktuálního kurzu. Průběh čtyřdenního klání bude zpravodajsky mapovat i televize Nova, která o týden později přinese shrnutí celé akce v pořadu Český motorsport na svém sportovním programu Nova Sport1.

Kalle Rovanperä by v neděli 29. října rád oslavil druhý titul mistra světa.

Historicky první světová rallye částečně vedoucí přes české území se naostro rozjede ve 14:05 hodin, kdy odstartuje první vůz do 2,44 km dlouhé rychlostní zkoušky na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli. Jen kvůli ní se v části areálu pokládal nový asfaltový koberec, který bezprostředně poté zase zmizí. Jakou bude mít stabilitu, se teprve uvidí. Ještě ve čtvrtek večer od 18:05 hodin bude na programu 8,92 km dlouhá rychlostní zkouška v Klatovech známá jako Čínovský okruh. Páteční etapa se odehraje na třech šumavských úsecích v okolí Prachatic a Vimperku. Rychlostní zkoušky Vlachovo Březí (13,71 km), Zvotoky (24,29 km) a Šumavské Hoštice (23,37 km) se pojedou dvakrát. V Prachaticích na náměstí bude umístěna technická zóna pro přezouvání pneumatik a přeskupení, večer se týmy vrátí do hlavní servisní zóny v německém Passau. V sobotu a v neděli se pokračuje na území Německa a Rakouska. Vítěz bude znám v neděli po obědě, slavnostní vyhlášení proběhne v Passau od 14:30 hodin.

Takto vypadá definitivní program premiérového ročníku Středoevropské rally.

Už dnes posádky absolvují první seznamovací jízdy. “Bude to náročná soutěž především kvůli dlouhým přejezdům. Udržet koncentraci na rychlostní zkoušce po několikasetkilometrovém přejezdu není nic snadného. Ale je to pro všechny stejné a musíme se s tím popasovat. Věřím, že nás diváci kolem tratí poženou dopředu,” hlásí z německého Passau zlínský pilot Adam Březík. “Vzhledem k tomu, že se jede ve 3 zemích, je logistika složitější než obvykle. Uvidíme, jak to bude fungovat, zatím se zdá být všechno v pohodě. Doufám, že přijde hodně lidí, přestože předpověď počasí není nejpříznivější,” dodává jeho navigátor Ondřej Krajča. Posádka se loni účastnila 3 Städte Rallye a mohla by tedy mít drobnou výhodu, byť spíše v teoretické rovině. “Nebude to hrát zásadnější roli, velcí kluci z MS dokážou být rychlí kdekoliv. My do toho jdeme s cílem dojet, neublížit autu a užít si světovou atmosféru,” říká o svých ambicích Adam Březík. Ostatně s podobnou pokorou k tomu přistoupí většina našich posádek. Výsledkové ambice má jen pravidelný účastník WRC2 Erik Cais startující tentokrát s Danielem Trunkátem a částečně i Filip Kohn s britským spolujezdcem Tomem Woodburnem ve slabě obsazeném poli WRC3.

Česká posádka Adam Březík/Ondřej Krajča bude mít na Škodě Fabia startovní číslo 41.

Středoevropská rally (oficiálně Central European Rally) se jako první podnik MS v dějinách uskuteční na území 3 států – konkrétně v trojmezí Česka, Německa a Rakouska. Organizační tým tvořený trojicí autoklubů zveřejnil několik zajímavých čísel ze zákulisí.

Trasa (zaokrouhleno na jednotky):

1670 kilometrů činí celková délka CER (rychlostní zkoušky a přejezdy).

313 měřených kilometrů se pojede na celkem 18 rychlostních zkouškách.

26 kilometrů měří nejdelší rychlostní zkouška (sobotní Mühltal v Rakousku).


Celkem 18 RZ bude zahrnovat:

4 rychlostní zkoušky v Německu (plus středeční shakedown).

6 rychlostních zkoušek v Rakousku.

8 rychlostních zkoušek (z toho 2 superspeciální) v Česku.

Bezpečnost:

1700 traťových maršálů se postará o bezpečnost na rychlostních zkouškách.

45 maršálů zajistí bezpečnost a organizaci v servisním parkovišti.

8 vozů specializovaných záchranných týmů MIC (Medical Intervention Cars) bude každý den na rychlostních zkouškách připraveno poskytnout rychlou lékařskou pomoc v případě nehody.

14 sanitních vozů s téměř padesátkou zdravotníků (záchranáři a lékaři) zajistí případnou lékařskou pomoc na rychlostních zkouškách a v servisním parkovišti.

14 hasičských vozidel s desítkami členů dobrovolných a profesionálních hasičských sborů z celého regionu bude připraveno zasáhnout u požárů na rychlostních zkouškách.

34 000 metrů mobilních zábran bude použito na vymezení diváckých zón.

80 000 metrů trasovacích pásek z recyklovatelného materiálu vytyčí přístupové koridory.

2400 osob v okolí rychlostních zkoušek bude pomáhat s organizací parkovišť, diváckých míst, kyvadlovou dopravou a dalšími úkoly.

Organizační tým:

12 osob tvoří jádro organizačního týmu, který od konce roku 2022 pracuje na přípravách CER.

16 osob bude součástí centrálního řídící orgánu (rally control), který bude dohlížet na průběh podniku.

170 osob působí v rozšířeném organizačním týmu – patří k nim sportovní komisaři, techničtí komisaři a další delegovaní činovníci.

25 vozidel s elektrickým nebo vodíkovým pohonem bude použito jako organizační vozidla.

Udržitelnost:

2-3 kontejnery k pečlivému třídění odpadu budou umístěny na každém diváckém místě.

50 stravovacích zařízení s obsluhou se bude starat o zajištění občerstvení v servisním parkovišti a na rychlostních zkouškách, samozřejmostí je používání recyklovatelného nebo vratného nádobí.

9 zvláštních speciálních cen udělí pořadatelé CER nejúspěšnějším týmům, tyto trofeje budou vyrobeny v regionálních dílnách osobami se zdravotním postižením.

100 tašek na dokumenty, vyrobených z recyklovaných vyřazených reklamních bannerů, obdrží soutěžní týmy.

Napsat komentář

Předchozí článek

Fotograf Lukáš Chum vyzkoušel po roce znovu Enyaq Coupé RS iV

Další článek

Trápení Olivera Königa s nulou

Nejnovější články

0 £0.00