Švýcar slaví titul, ale pachuť zůstává

/
929 přečtení
5 minut čtení

Souboj o titul v premiérovém ročníku středoevropského mistrovství formule 4 se odehrál na nově vybudovaném okruhu Balaton Park u stejnojmenného maďarského jezera. Z titulu se po kontroverzní zápletce radoval švýcarský mladík Ethan Ischer. Čeští jezdci na nejlepší nestačili.

Už sobotní kvalifikace naznačila, kdo bude patřit k protagonistům závěrečného trojzávodu letos zrozeného šampionátu Formula 4 CEZ Championship certified by FIA. Týmoví kolegové ze stáje Jenzer Motorsport Ethan Ischer a Reno Francot si to měli rozdat o titul, zamíchat se mezi ně chtěl Michael Sauter z rodinného týmu Sauter Engineering + Design. Ischer do prvního závodu skvěle odstartoval a vedl od startu až do cíle. Francot se v úvodních kolech zdržel za Sauterem a když se konečně propracoval na druhé místo, Ischer už měl velký náskok. Nizozemský závodník v závěru svedl souboj se Sauterem a přestože mu odolal, sportovní komisaři ho zatížili dvousekundovou penalizací za nedodržení limitů tratě a posunuli ho na 3. místo za Sautera a vítězného Ischera. Druhý závod ovládl Sauter před Francotem, protože Ischerovi na startu zhasl motor. Rozhodnout musela poslední závodní jízda celé sezony. Francot vedl o 8 bodů, což znamenalo, že pokud Ischer vyhraje, bude mu k titulu stačit 2. místo v cíli. Ischer skutečně vedl, ale udržoval co nejpomalejší tempo, aby se druhý Francot musel bránit před dotírajícím Sauterem. Strategie mu nakonec vyšla, byť za cenu jisté pachutě z rozhodnutí od zeleného stolu. Francot se Sauterem si několikrát vyměnili pozice, až mezi nimi došlo ke kontaktu. Do cíle dojela trojice favoritů v pořadí Ischer-Francot-Sauter, a to znamenalo titul pro Francota. Jenže půl hodiny po závodě se opět dostali ke slovu komisaři a Francotovi „napařili“ pětisekundovou penalizaci. Holanďan se propadl na 3. místo a z titulu se dodatečně radoval jeho švýcarský týmový kolega.

Že by dnes v Evropské unii mohl vzniknout nový závodní okruh, se ještě před nedávnem zdálo jako nemožné. Maďaři ve vší tichosti dokázali postavit moderní areál pro závody aut i motorek, a dokonce k tomu ani nepotřebovali veřejné peníze. (Foto: Křenek Motorsport)

Stáj Jenzer Motorsport se zkušenostmi ze zaniklého německého mistrovství ukázala, že hraje poněkud jinou ligu než ostatní. Šanci v ní dostal i teprve 15letý český mladíček Max Karhan a v Maďarsku dojel pátý, šestý a sedmý jako nejlepší z našich. Protože se však nezúčastnil všech podniků, v konečném pořadí skončil na 7. místě těsně za Miroslavem Mikešem. Třetím a posledním Čechem, který do tohoto seriálu nakoukl, byl Roman Roubíček. Celkem do šampionátu zasáhlo 15 jezdců, což na historicky první ročník není špatné. Pochopitelně zatím chybí větší vyrovnanost, ale to by se v dalších letech mělo změnit ruku v ruce s tím, jak se nadějní mladí motokáristé budou přesouvat na velké okruhy. Už příští rok má přinést trvale početnější startovní pole. A to je rozhodně dobrá zpráva pro sérii, která se rodila na etapy ve značných bolestech…

Napsat komentář

Předchozí článek

Česko má světového šampióna!

Další článek

Fotograf Lukáš Chum vyzkoušel po roce znovu Enyaq Coupé RS iV

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00