Škoda Octavia – královna fanoušků rally na Barumce

376 přečtení
8 minut čtení

Náš fotograf Lukáš Chum se na Barum Rally na vlastní kůži přesvědčil, že Škoda Octavia Sportline je auto se sportovně-agresivními rysy náramně podobající se nejostřejší verzi RS. Pod kapotou vozu, který měl zapůjčený, byl benzínový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW a manuální šestistupňová převodovka.

Konvenční model tuzemské automobilky Škoda jsme už na rally vyzkoušeli ve verzi combi s naftovým dvoulitrem (recenze zde: https://ceskymotorsport.cz/skoda-octavia-combi-idealni-auto-pro-fanouska-rally/), teď dostala příležitost klasická benzínová verze. Už na první pohled oproti kombíku je patrné, že se do vozu vejde méně nákladu. Avšak je nutné říct, že při běžném výletu ať už na rally či na jakýkoliv jiný rodinný výlet, to moc nepocítíte. Do auta se vešlo zavadlo s věcmi na několik dní, veškerá fototechnika, externí ateliérové vybavení včetně kufru se zábleskovými světly a několik párů bot. Velmi praktická je plastová vana v kufru, která je jednoduše omyvatelná. Určitě každý zná ten pocit, kdy prší a přijde k autu s mokrým deštníkem a špinavými boty. Není problém všechno dát právě do plastové vany a odjet z mokra rychle pryč. Doma v suchu pak vše vyndat, vanu stačí setřít hadrem a nic víc není nutné řešit.

“Motor je živý a zabírá okamžitě už od nízkých otáček, jak je u benzínových aut zvykem. Díky tomu máte pocit opravdu svižné jízdy, přičemž se 110 kW není problém předjet v provozu na běžných okreskách,” komentuje motorizaci Lukáš Chum.

Během testu bylo v autě najeto celkem 1 251 kilometrů. Započítaný je přesun na rally a pohyb po rychlostních zkouškách. Auto bylo samozřejmě naložené bagáží. Průměrná spotřeba při tomto nájezdu byla 6,4 l/100 km. Občas byl vůz přepnutý do jízdního režimu Sport, nicméně po většinu času se pohyboval v režimu Normal.

Octavia Sportline přitahovala zrak kolemjdoucích lidí nejen díky trendy metalíze, ale také díky černě lakovaným detailům karoserie. Ty ve spojení s barvou Velvet Red zdůrazňují kontrast. Atraktivní vzhled hned při pohledu zpředu dodává maska s lesklým spoilerem. To doplňují i další prvky jako např. černá zrcátka, spoiler vzadu na kufru nebo střešní GPS anténa přezdívaná jako žraločí ploutev. Octavia Sportline dostává v základu přední LED mlhovky a celková soustava Matrix LED světlometů v čele s automatickými dálkovými, jak už je zvykem, svítí jako o závod.

“Na parkovišti fakt zaujmete působivým “mrknutím” světel při zamknutí nebo odemknutí auta, když k němu přicházíte za tmy. Musím se přiznat, že na to jsem se pokaždé těšil,” dodává s úsměvem přední český rallyový fotograf.

Sportovně se uvnitř cítí i řidič díky trojramennému multifunkčnímu volantu a černé palubní desce, které vládne virtuální kokpit. Přední sedadla jsou navíc výrazněji tvarovaná a díky tomu se v nich sedí pohodlněji. Za zmínku stojí i příplatková zvuková sestava reproduktorů Canton, ve které kvalitní hudba hraje o poznání lépe.

“V autě opravdu oceňuji konektivitu, kterou při své práci potřebuji. Nabíjecích konektorů v autě bylo opravdu hodně, doplnil bych je snad jen 220V zásuvkou. Perfektním pomocníkem určitě nejen na rally jsou pak parkovací senzory a zadní kamera. Octavia neměla problém kdekoliv zaparkovat a jednoduše jsem se díky senzorům mohl i na velmi malém prostoru otočit. Rozhodně nebyl problém ani sjet ze silnice. Jen mě párkrát ale překvapila manévrovací brzda, která sama automaticky zabrzdí v případě, že uvidí překážku před nebo za autem. Stačí k tomu ale třeba jen vyšší tráva a auto poměrně nepříjemně zničehonic zabrzdí, a to může vyděsit i posádku,” dodává náš fotograf.

Octavia dostála své roli univerzálního auta a platí, že se z ní stane taková pohodlná multimediální základna na kolečkách. Těm, kterým ale nevadí, že auto nebude tak pružně a pohotově reagovat na plyn, asi padne víc naftový motor. Ten se do verze Sportline dává spolu s automatickou převodovkou a jeho spotřeba bude zhruba o litr nižší.

Cena vozu Škoda Octavia ve verzi Sportline, kterou měl fotograf Lukáš Chum zapůjčenou na uplynulé Barum Rally, startuje na 839 900 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Škoda Auto.

Předchozí článek

Elektroideologie pohřbila rallycross (zatím světový)

Další článek

Zašlá sláva tahačů

Nejnovější články

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00