Mareš na ME ve Švédsku senzačně šestý

238 přečtení
5 minut čtení

Velké konkurenci čelil na 5. podniku ME v rally Filip Mareš. Spolu s navigátorem Radovanem Buchou výrazně vylepšil své letošní výsledkové maximum a rychlou šotolinovou soutěž dokončil na skvělé 6. příčce.

Za svými zády dokázala česká posádka v dramatickém závěru udržet nejen úřadujícího mistra Francie Franceschiho, ale i jednoho z letošních favoritů na titul Madse Østberga z Norska. Přitom šlo pro Mareše s technikou Rally2 o teprve desátý start na šotolinovém závodě. Velmi rychlé skandinávské tratě navíc českým posádkám historicky příliš nesvědčí, výjimkou v lesních úsecích totiž nejsou ani rychlostní průměry přes 130 km/h.

“Byly to závody jako řemen od startu až do cíle,” radoval se v cíli Mareš. “Těžko jsme si mohli přát v téhle konkurenci a na takhle obtížném závodě lepší výsledek. Dali jsme do toho opravdu všechno a největší radost máme z toho, že jsme potvrdili náš progres na šotolině. Vysoké tempo jsme dokázali držet po celý závod i v porovnání s posádkami z mistrovství světa,” dodal Mareš a zdůraznil, že první pětku obsadili výhradně jezdci se zkušenostmi z WRC. “Byl to zcela nový závod, a to nám hrálo v souboji se zkušenějšími posádkami do karet. Nerozhodovala totiž znalost tratí. Jen by to chtělo těch šotolinových kilometrů za volantem více. Věřím, že pak bychom mohli pomýšlet ve výsledcích ještě výše. Víme, kde máme rezervy, a to je dobrý signál,” uzavřel své hodnocení pilot Škody Fabia Rally2 evo.

Rally s centrem v Karlstadu se jela většinově po tratích někdejší zimní soutěže mistrovství světa. Nechyběla ani populární Colin Crest Arena. (Foto: ACCR Entry Engineering)

Royal Rally of Scandinavia vyhrál po těsném souboji domácí Oliver Solberg s Volkswagenem Polo GTI R5 před Haydonem Paddonem z Nového Zélandu s Hyundaiem i20 N Rally2 a Lotyšem Martinsem Sesksem se Škodou Fabia RS Rally2. Paddon se tak zase o kousek přiblížil titulu mistra Evropy. Neúčast na domácí Bohemia Rally Mladá Boleslav, která se jela ve stejném víkendu, nemusí Filipa Mareše moc mrzet. Díky skvělému umístění ve Švédsku se dostal na dostřel elitní desítce průběžného pořadí mistrovství Evropy a může se těšit na blížící se asfaltové podniky v Itálii a v Česku. Rally di Roma Capitale se jede 29.-30. července, Barum Czech Rally Zlín následuje 19.-20. srpna.

Napsat komentář

Předchozí článek

Není NASCAR jako NASCAR

Další článek

Světový motokros se vrací do Česka, světový šampion k závodění

Nejnovější články

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00