Třetí a poslední ročník CER má (snad) definitivní termín

/
885 přečtení
3 minut čtení

Po zmatcích kolem termínu letošního druhého ročníku Central European Rally se zdá, že ten třetí a poslední má pevné místo v kalendáři. Uskuteční se od 16. do 19. října 2025 opět na pomezí Česka, Rakouska a Německa.

Nezvykle brzy zveřejnil německý promotér kalendář mistrovství světa v automobilových soutěžích pro následující rok. Podle původních předpokladů má 14 dílů, přičemž 12. v pořadí bude středoevropská CER. Ta by měla ve čtvrtek 16. a v pátek 17. října opět zavítat do České republiky. Půjde o poslední ročník v rámci tříleté smlouvy, kterou WRC Promoter podepsal s německým velkoklubem ADAC. Vzhledem k politické situaci v Německu není příliš reálné, že by došlo k jejímu prodloužení. Od roku 2026 by se měla do světového šampionátu vrátit rally v Irsku, která by ve 3 letech po sobě navštívila regiony Waterford, Kerry a Limerick. Pokud by tato varianta nedopadla, ve hře by spíš než CER bylo Chorvatsko. To příští rok v kalendáři chybí, ale tamní organizátoři si dělají zálusk na návrat v sezoně 2026. Tehdy by také mohlo dojít ke střídání stráží v Itálii. Proslýchá se, že na Sardinii se příští rok pojede naposledy. Náhradou by se měla stát asfaltová soutěž na bázi současné Rally di Roma Capitale. Jelikož více než 5 podniků na asfaltu do mistrovství světa zcela jistě zařazeno nebude, jakákoliv další destinace nabízející zpevněný povrch nemá naději před rokem 2027. Co do té doby z rally zbyde, zůstává tou nejzásadnější otázkou. Současné speciály Rally1 končí po sezoně 2026 a náhrada se zatím rýsuje jen v obrysech, vozy Rally2 postupně mizí z trhu bez náhrady.

Takhle by měla vypadat příští sezona WRC. Oproti letošku vypadly Chorvatsko a Polsko, nově byly zařazeny Kanárské ostrovy, Paraguayská republika a Saúdskoarabské království. Dvě posledně jmenované destinace mají být podmíněny úspěšným uspořádáním kandidátského podniku.

Zatím finišují přípravy druhého ročníku CER, který byl ze začátku listopadu přesunut do dřívějšího termínu. Ve čtvrtek 17. října se uskuteční shakedown v oblasti Točné na okraji Prahy, týž den po obědě je na programu ceremoniální start na Hradčanském náměstí a vzápětí superspeciální rychlostní zkouška na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli. Po krátké superspeciálce se účastníci přesunou do Klatov, kde ještě tentýž večer absolvují 2. erzetu o délce téměř 9 km. Tu si v pátek 18. října zopakují ještě dvakrát jako RZ 3 a RZ 6. Zbývající 4 rychlostní zkoušky na českém území se pojedou v okolí Strašína (RZ 4 a RZ 7) a Šumavských Hoštic (RZ 5 a RZ 8). Všechny vycházejí z úseků použitých v loňském roce, byť částečně modifikovaných. V sobotu 19. a v neděli 20. října se CER přesune do Rakouska a Německa. Novinkou bude rychlostní zkouška Granit und Wald severovýchodně od Hauzenbergu, úseky Beyond Borders a Schärdinger Innviertel kopírují loňské tratě. Do nedělního programu bude zařazena další nová rychlostní zkouška (Knaus Tabbert am Hochwald), zatímco známý test Passauer Land se pojede i jako závěrečná Power Stage. Central European Rally 2024 obsahuje 18 rychlostních zkoušek, které dají dohromady zhruba 310 km.

Napsat komentář

Předchozí článek

Tim Gajser poprvé pokořil Loket nad Ohří

Další článek

Dorna v nouzi: šance na návrat MotoGP do Brna?

Nejnovější články

0 £0.00