Hájení skončilo, příště už naostro

/
1.4K přečtení
3 minut čtení

Čtveřice českých jezdců letos zasáhla do světových závodů silničních motocyklů. O tom, že to nebyla žádná velká sláva, nejnázorněji vypovídá fakt, že nejlépe se umístil náhradník, který ani nejel všechny závody.

V rámci víkendů Grand Prix si odbýval svou premiéru ve třídě Moto2 Filip Salač. Rozhodně neudělal ostudu, ale ani nezazářil. Druhé místo z Thajska jde na vrub abnormálních podmínek a skutečnosti, že se závodilo pouhou čtvrthodinu. Jinak bylo jeho výsledkovým maximem 9. místo z Velké Británie. Standardně se pohyboval mezi 10. a 15. místem, výjimečně mimo bodované pozice. Jenže také 7 závodů nedokončil, většinou po pádu, a tahle vysoká kvóta chybovosti ho poslala na konečné 20. místo. To sice není tragédie, ale například Karel Abraham, jemuž se posměšně přezdívalo Kája Padája, svou první sezonu v prostřední třídě (tehdy to byly dvěstěpadesátky) zakončil na 16. pozici. Sice s menším počtem bodů, ale tehdy se také jelo méně závodů… Podtrženo a sečteno: v roce 2023 bude mít mladoboleslavský rodák poměrně velký prostor pro zlepšení. A jelikož pokračuje ve známém prostředí italského týmu Gresini Racing, měl by ukázat výkonnostní a hlavně výsledkový progres.

Očekává se, že Oliver König bude pokračovat ve španělské stáji. Jak se to odrazí na jeho bodovém přídělu v roce 2023? (Foto: Orelac Racing Team)

Početnější zastoupení Čechů v superbikovém paddocku souvisí s loňským zařazením českého závodního víkendu do kalendáře. Tady se potýkali s premiérovou sezonou jakožto stálí účastníci Oliver König ve vrcholné třídě Superbike a Ondřej Vostatek v supersportech. Přibližně před rokem jsme na tomto místě vyjádřili obavy, zda Königův skok mezi absolutní elitu na produkčních motorkách nebude poněkud uspěchaný. Bohužel se tyto pochybnosti z velké části naplnily. Jak šampionát postupoval v čase a na bodovém kontu stále svítila nula, staly se závěrečné závody až křečovitými dostihy za 15. místem. Souhrou šťastných okolností to tam v Indonésii padlo, ale onen získaný bod byl spíš utrpěný. To 14. místo z Austrálie lze konečně nazvat vybojovaným. Jde o příslib pokroku v příštím roce? Uvidíme. Body budou viset výše než letos, protože konkurenci zahustí příchod několika kvalitních jezdců (Aegerter, Baldassarri, Gardner, Sykes).

Petr Svoboda nejel celý šampionát, přesto zaujal solidními dílčími výsledky a dostává zajímavou příležitost v dobrém německém týmu. (Foto: Accolade Smrž Racing)

To Ondřej Vostatek vstoupil do MS supersportů nadějně a zejména dvojice 10. míst v portugalském Estorilu vypadala více než povzbudivě. Jenže pak už stojí za zmínku jen 11. příčka v Mostě a pár vypaběrkovaných bodů ze záplavy nebodovaných pozic. Konečné 27. místo o dost zaostává za původními očekáváními. A tak výsledkově nejlépe dopadl Petr Svoboda v nejmenší třídě Supersport 300, který o 6 závodních víkendech zaskočil u české stáje Accolade Smrž Racing za zraněného Španěla Pereze Gonzaleze. Příští rok už absolvuje kompletní sezonu v barvách německého týmu Füsport – RT Motorsports by SKM s cílem zamířit do nejlepší desítky.

Čeští jezdci ve světě motocyklové silnice

Filip SalačMoto2Kalex20. místo45 bodů
Oliver KönigSuperbikeKawasaki27. místo3 body
Ondřej VostatekSupersportYamaha27. místo20 bodů
Petr SvobodaSupersport 300Kawasaki18. místo29 bodů

Napsat komentář

Předchozí článek

Bronzový rok Jana Černého

Další článek

Holky z kanclu nejedou, ale Čechů bude dost

Nejnovější články

0 £0.00