Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/htdocs5/ceskymotorsportcz/home/www/wp-content/themes/fox/inc/admin/import.php on line 377
Finále světových superbiků s nečekanou českou stopou – Český Motorsport

Finále světových superbiků s nečekanou českou stopou

/
961 přečtení
5 minut čtení

Závěrečný podnik letošního MS superbiků se v Indonésii odehraje s překvapivou českou účastí. Oliver König absolvuje premiéru v této prestižní třídě za řídítky Kawasaki italské stáje Outdo TPR Pedercini Racing. V 19 letech se stane nejmladším jezdcem letošní sezony a historicky 4. nejmladším pilotem, který se postavil na start závodu od vzniku seriálu v roce 1988.

Český mladík Oliver König si odbude premiéru v MS superbiků o víkendu 20. a 21. listopadu na zcela novém indonéském okruhu Mandalika. (Foto: WSBK)

Tolik stručná zpráva, z níž by čeští fandové měli mít radost… Na první pohled to vypadá zajímavě, ale jako každá věc i tato má svá pro a proti. Jezdeckých zkušeností zvláště v mladém věku není nikdy dost, nicméně tohle vypadá poněkud uspěchaně. Připomeňme si, že Oliver König má za sebou 3. sezonu v MS „malých“ supersportů, v níž obsadil konečné 11. místo. To s ohledem na 42 bodujících není výsledek špatný, ale ani zázračný. V průběhu sezony střídal skvělé momenty s těmi slabými. Oproti předchozím letům šlo o jednoznačný progres, v každém případě na špičku třídy mu ještě dost chybělo. Dalším otazníkem je kvality motorky, kterou na zbrusu novém okruhu Mandalika osedlá. Není žádným tajemstvím, že Pederciniho Kawasaki patří na chvost pelotonu. To letos názorně předváděl nejen stálý jezdec týmu Loris Cresson z Belgie, ale i všichni ostatní, kteří se vystřídali na druhém stroji italské squadry. Lze oprávněně namítnout, že Oliver nemá ambice bojovat s továrními hvězdami na čele, ba ani s ostatními soukromníky ve středu pole. Nicméně dostat na chvostu nakládačku několika kol by určitě nebylo šťastným vstupem do velkého světa. Z tohoto důvodu se nelze zbavit dojmu, že hostování v lepším týmu MS supersportů by bylo méně riskantní a s ohledem na budoucnost racionálnější variantou.

Kawasaki Ninja ZX-10RR týmu Outdo TPR Pedercini Racing má ke špičkovému materiálu hodně daleko. Jak moc to českému debutantovi ztíží situaci? (Foto: Jan Liščák)

„Je to pro mě skvělá příležitost, jak zakončit sezonu. Chtěl bych poděkovat všem, díky kterým se to mohlo uskutečnit, zejména otci a manažerovi. Větší motorku už jsem řídil ve vytrvalostním MS a moc jsem si to užil. Každopádně vím, že úroveň světových superbiků je mnohem vyšší. Musím se toho hodně naučit, protože to bude úplně jiné než ve třídě Supersport 300, na kterou jsem byl zvyklý. Přesto se na tuhle zkušenost moc těším. Udělám vše, co bude v mých silách. Snad mi to do budoucna pomůže,“ komentoval König novinku s pochopitelným nadšením. Tak doufejme, že tenhle výlet do daleké Asie nebude jen o dodatečném příjmu pro Lucia Pederciniho.

Napsat komentář

Předchozí článek

Motorsport bez diváků – provizorní stav nebo nová realita?

Další článek

Martin Michek vítězem světového poháru

Nejnovější články

0 £0.00