Holky z kanclu nejedou, ale Čechů bude dost

/
1411 přečtení
6 minut čtení

Jubilejní 45. ročník Rallye Dakar začíná zhruba za měsíc a na startu se sejde početná ekipa českých jezdců a posádek. Podpatky na plynu mezi nimi nebudou, a tak půjde o genderově monotónní sestavu.

Ženský element motorsport zpravidla oživuje, ale někdy trochu úsměvným způsobem. Celý rok si Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová pohrávaly s motivem „Holky z kanclu jedou na Dakar“, ale když se měly přihlásit, najednou se to zadrhlo. Inu, časy se mění. Dakar je dnes už víc o sportu než o veselém dobrodružství. A samozřejmě taky o penězích – i v té nejlevnější třídě T4, v níž Holky z kanclu alias Podpatky na plynu chtěly nastoupit… Takže tu máme výhradně mužskou společnost, která je až překvapivě početná. V automobilové části Dakaru patří k největším favoritům na vítězství trojice továrních „rádobyelektromobilů“ Audi. Po loňské premiéře plné technických problémů se nedá očekávat, že by se historie opakovala. Na to u čtyř kruhů investovali až příliš mnoho peněz. Tradičně na první desítku cílí Martin Prokop, jehož rodinný tým zapracoval na aerodynamické optimalizaci siluety Fordu s přezdívkou Shrek. Top speed by měla být vyšší, jakkoliv k zástavbě turbomotoru zatím nedošlo a jihlavský pilot bude i tentokrát ždímat atmosférický osmiválec. Po drobné úpravě technických předpisů by však přeplňované motory neměly mít tak velkou výhodu jako loni, snad to tedy bude poznat i na časech. Namlsán 2. místem ze světového poháru v cross-country bajách přijede do Saudské Arábie tuzemský doyen dakarského písku Miroslav Zapletal. Pokud by se vmáčknul do nejlepší dvacítky, bylo by to maximum možného. Naopak v roli nováčka se ukáže Karel Trněný, jenž chce sbírat zkušenosti bez výsledkových ambicí.

Martin Prokop (vpravo) s Viktorem Chytkou dál sní o umístění v TOP 5. Pomůže jim ke splnění snu inovovaný Shrek? (Foto: Benzina Orlen Team)

Na motorkách se vydá pouští Rub’ al Khali celkem 7 českých jezdců. Atak předních příček se čeká především od Martina Michka. Tým Moto Racing Group pod vedením Ervína Krajčoviče získal dalšího silného sponzora a osvědčená dvojice Michek – Engel dnes představuje to nejlepší, co česká cross-country scéna v jedné stopě může nabídnout. Při optimální konstelaci by se mezi 20 nejlepších v cíli mohl prosadit i Jan Brabec, ostatní budou zkoušet štěstí v bezasistenční klasifikaci Original by Motul. Tradičně slabě obsazená kategorie quadů znovu přilákala na start Zdeňka Tůmu. Minule skončil 4. a teď chce na bednu.

Na 2 kolech platí za nejžhavější české želízko v ohni Martin Michek. Jako jediný z našich motorkářů jede v elitní třídě RallyGP a míří do nejlepší desítky. (Foto: Orion – Moto Racing Group)

O českých posádkách kamionů informujeme zde.

Češi na Rallye Dakar 2023

Startovní čísloJezdec/posádkaTýmStroj
12Martin MichekOrion MRGKTM 450 Rally Replica
24Jan BrabecStrojrent RacingKTM 450 Rally Replica
32Milan EngelOrion MRGKTM 450 Rally Replica
45David PabiškaSP Moto Bohemia RacingKTM 450 Rally Replica
79Libor PodmolPodmol Dakar TeamHusqvarna FR 450 Rally
156Zdeněk TůmaBarth RacingYamaha Raptor 700
210Martin Prokop/Viktor ChytkaOrlen Benzina TeamFord Raptor RS Cross Country
225Miroslav Zapletal/Marek SýkoraOffroadsportFord F-150 Evo
270Karel Trněný/Milan HorylWorkoutland ACCR Czech TeamFord F-150 Raptor

Napsat komentář

Předchozí článek

Hájení skončilo, příště už naostro

Další článek

Česko bude v roce 2023 hostit světovou rallye i řadu dalších významných podniků

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00