Superbem na rally? Proč ne!

198 přečtení
9 minut čtení

Vyrazit velkou a těžkou limuzínou na rally? To se může na první pohled zdát jako při nejmenším zvláštní. Z vlastní zkušenosti ale můžeme říct, že na tento předsudek je možné v klidu zapomenout.

Náš fotograf Lukáš Chum si to totiž vyzkoušel na další soutěži mistrovství České republiky v rally v Českém Krumlově vlajkovou loď – Škodu Superb 2,0 TDI 110 kW ve vyšší výbavě Style. Pod kapotou byla šestistupňová manuální převodovka. Manuální řazení se dnes už zdá být téměř přežité a u vládních limuzín, mezi které se Superb řadí, je i poměrně neobvyklé. Pravý motorhead to ale stále dokáže ocenit.

“Dřív jsem patřil ke skupině řidičů, kteří byli zastánci manuálního řazení a vyhledával jsem auta spíše s touhle převodovkou. Baví mě totiž, když můžu mít auto plně pod kontrolou. Dnes už jsem ale změnil názor. Manuální řazení mám stále rád, ale automatická převodovka je opravdový komfort, a to zejména na delší vzdálenosti. Navíc v kombinaci s adaptivním tempomatem nabírá úplně jiný rozměr. Na Krumlově jsem si ale vyzkoušel, že i manuální řazení ve spojení s tímto tempomatem dává smysl,” říká Lukáš Chum.

Vlajková loď mladoboleslavské automobilky sice nevypadá na první pohled vyloženě sportovně. Od toho jsou tu samozřejmě jiné modely, nicméně Superb svůj pravý potenciál velmi dobře maskuje. Je to prostě limuzína, které ale sportovní prvky také nechybí.

“Superb na mě dělá dojem takové tiché šelmy. Při řízení cítíte velikost toho auta. Je to luxusní jízda, jak se patří. Superb doslova plave po silnici, a to v kombinaci s dieselovým motorem s takovou lehkostí, že člověku ani nedochází, jakou rychlostí jede. Přitom se spotřebou lehce nad 5 litrů při běžné jízdě,” hodnotí jízdu náš fotograf.

V Superbu je všude dostatek prostoru. Velký kufr, kam se vejdou veškerá zavazadla, dostatek místa a s ním související komfort pro pasažéry vzadu. Ti mají navíc každý svou vlastní zónovou klimatizaci a nabíjecí USB-C port. Přitom vpředu je to pro řidiče a spolujezdce stále jak v luxusní kanceláři, kde je všechno potřebné jednoduše po ruce.

“Líbí se mi, jak je v Superbu dbáno na každý detail. Maličkosti tvoří celkový požitek z jízdy a auto jako celek působí velmi chytře. Vybaví se mi třeba dostatek nabíjecích USB-C portů nebo klasická 230 V zásuvka na nabíjení například notebooku nebo bezdrátová nabíječka na mobil. Ta je sice trochu pomalejší, ale právě na delší vzdálenosti, na které se Superb hodí, to rozhodně nevadí, je to navíc šetrné k baterii daného zařízení. Stejně mobil někde během cesty musí ležet, tak se přitom může i nabíjet. Navíc se mobil po nastartování velmi rychle připojí k autu pomocí ať už Android Auto nebo Apple Carplay, takže ani není nutné ho během jízdy brát do ruky. To také nebylo ještě nedávno samozřejmé. Vše je pak možné ovládat skrz panel infotainmentu. Všechno to jen podtrhuje třeba malá přihrádka s deštníkem ve dveřích. Prostě simply clever,” vysvětluje přední český rallyový fotograf.

Díky množství asistentů nebyl problém s parkováním u rychlostních zkoušek, což je na rally vždy zásadní. Fotografovi se hodí i stínící roletky, které jednak zatmaví zadní část vozu a zvenku pak není dovnitř vidět a jednak také vytvoří ideální světelné podmínky pro úpravu nafocených fotografií. Příjemné je také nemuset vyhledávat čerpací stanice během výletu vzhledem k větší palivové nádrži. Stačí předem natankovat plnou a se Superbem jde najet opravdu o poznání více kilometrů v porovnání například s Octavií. Jediná smutná věc je chybějící ovládání klimatizace fyzickými tlačítky. Člověk musí třeba vyskočit z navigace, když potřebuje něco nastavit.

Autu nechybělo KESSY – bezklíčový systém zamykání a startování. Stačí mít klíč v kapse u kalhot a dveře odemknout či zamknout pohým dotykem. Nastartovat pak stisknutím tlačítka “START/STOP”. Na to se velmi rychle zvyká. Výrazné změny naopak nejdou pozorovat při změně nastavení adaptivního podvozku, který je rovněž součástí výbavy Style.

Cena vozu Škoda Superb ve výbavě Style, kterou měl fotograf Lukáš Chum zapůjčenou na uplynulé Rallye Český Krumlov začíná na 928 000 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Škoda Auto.

Předchozí článek

Český motorsport 2023 – 2. díl je online

Další článek

Se zpožděním, ale přece

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00