Do vinic se Škodou Karoq

314 přečtení
6 minut čtení

Náš fotograf Lukáš Chum vyrazil na Rally Hustopeče se Škodou Karoq. Jde o kompaktní crossover, který se stal nástupcem vozu Škoda Yeti. Proti Yetimu je dokonce ještě o něco větší. Jednak je širší a jednak také prostornější. O Karoqu by se dalo říct, že je díky svému vzhledu takovým menším bratrem modelu Kodiaq. Jak si vedl v jihomoravských vinicích, kde se často využívají vedlejší nezpevněné cesty?

Tato Škoda Karoq byla ve vyšším výbavovém stupni Style s barvou Phoenix Orange a motorem 2,0 TDI 85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Takže šlo o jednu z nejúspornějších koncernových konfigurací. Během testu bylo na autě najeto celkem 1 029 kilometrů, kde jsou započítány i přesuny na rally a v autě byl náklad. Průměrná výsledná spotřeba byla 6,1 l/100 km, přičemž po většinu času Karoq jezdil v jízdním režimu Normal. Občas byl přepnutý do režimu Sport a na jízdě to šlo v porovnání třeba se Superbem opravdu poznat.

“Byl jsem hodně zvědavý na jízdní rozdíl mezi Kodiaqem a Karoqem, ikdyž jejich porovnání není objektivně úplně fér. A byl jsem překvapený. Není tak velký a těžký jako právě Kodiaq, ale pořád má člověk pocit z jízdy jako z “velkého auta”. Ve vinicích se navíc hodila o něco vyšší světlá výška. Ani s Karoqem jsem se tak nemusel bát sjet ze silnice a pokračovat na místo po louce nebo nezpevněné cestě. Nicméně bych ocenil trochu lépe zpřevodovaný motor. Překvapilo mě, že šestku jsem využil spíš pouze na dálnicích,” popisuje pocity z jízdy Lukáš Chum.

Modernizovaný Karoq hned na první pohled zaujme atraktivní maskou a celkovou robustností. Přitažlivý dojem vozu dodává i střešní spoiler. Dominantou pak jsou Matrix-LED světla, která velmi dobře osvětlují cestu. Asi nejužitečnější z pomocníků byl balík Travel Assist. Ten obsahuje hned celou řadu asistentů a velmi užitečným je systém pro rozpoznávání dopravních značek. Ten ve spojení s prediktivním tepomatem dopředu sám zpomalí např. před vjezdem do obce nebo před odbočením, ale i před dočasným omezením rychlosti. To o poznání zjednodušuje jízdu a dodává řidiči větší přehled. Je ovšem nutné podotknout, že je to pouze jakýsi doplněk pro řidiče, stále je nutné věnovat řízení maximální pozornost!

Nabitý různými chytrými prvky byl Karoq i uvnitř. Nechyběl virtuální kokpit s bezdrátovou SmartLink konektivitou. Mobilní telefon s Androidem nebo s iOS se jednoduše a rychle sám k infotainmentu připojil hned po nastartování. Před řadicí pákou byla navíc bezdrátová nabíjecí přihrádka doplněná o dva USB-C porty. Další USB-C porty byly i vzadu. Každý cestující tak může mít svůj nabíjecí port.

Velmi praktická je i zásuvka na klasických 230 V. Ta je umístěná na středovém panelu vzadu. Není tak problém dát si nabíjet třeba počítač.

“V autě mi snad chybělo jen trochu víc prostoru pro zavazadla. Vpředu bylo místa dost, vzadu relativně taky, ale na úkor toho je trochu menší kufr. To je pro fotografa, který s sebou tahá opravdu hodně věcí a navíc ještě i osobní věci na několik dní, trochu problém. Ale vyřešil jsem to jedním batohem položeným na zadní sedačce,” dodává náš fotograf Lukáš Chum.

Cena vozu Škoda Karoq ve výbavě Style, kterou měl fotograf Lukáš Chum zapůjčenou na uplynulé Rally Hustopeče, startuje na 690 900 Kč.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Škoda Auto.

Předchozí článek

Sajdy stále žijí, ale lehké to nemají

Další článek

Blonďatá Češka se dočkala první výhry s prototypem

Nejnovější články

0 £0.00