Ženské mistrovství světa i na silnici, nechybí ani Češka

/
1366 přečtení
6 minut čtení

Byla to jen otázka času. Po motokrosu, enduru a trialu mají ženy od této sezony vlastní mistrovství světa rovněž v královské disciplíně motocyklového sportu. FIM Women’s Circuit Racing World Championship (zkráceně WorldWCR) pojede letos také 18letá česká jezdkyně Adéla Ouředníčková.

Nebude to mít jednoduché, protože se proti ní postaví spousta zkušenějších soupeřek. Startovní pole tvoří 24 závodnic z mnoha zemí celého světa, ale favoritky se rekrutují zejména z početného tábora Španělek. Jednoznačně největší hvězdou bude 27letá Ana Carrasco, která se v roce 2018 stala mistryní světa ve třídě Supersport 300 – jako první a zatím poslední žena ve světovém šampionátu mezi muži. Život na špici by jí měla znepříjemňovat především krajanka Beatriz Neila Santos, na stupně vítězů míří i Italka Roberta Ponziani. Kam se zařadí Ouředníčková, těžko odhadovat. Úspěchem bude jakákoliv bodovaná pozice, umístění v nejlepší desítce by bylo z říše snů. Premiérový ročník ženského mistrovství světa se skládá ze 6 podniků, na programu každého z nich budou 1 kvalifikace a 2 závody. Začíná se 15. a 16. června v italském Misanu, seriál vyvrcholí 12. a 13. října ve španělském Jerezu. Do Česka nejrychlejší motorkářky planety nezavítají.

Adéla Ouředníčková dosud získávala zkušenosti hlavně na malém supersportu v německém šampionátu IDM. Do světa vyrazí v barvách týmu DafitMotoracing se startovním číslem 19. (Foto: IDM)

Účastnice byly vybrány na základě svých dosavadních výsledků ze 4 desítek přihlášených zájemkyň. Organizátoři se snažili maximálně podtrhnout globální status nové série, a tak peloton namixovali z různých národností. Proto jsou v něm zastoupeny i závodnice z exotických zemí typu Izrael, Kolumbie, Chile nebo Ukrajina. Jaká bude jejich výkonnostní úroveň, ukážou až první závody. V každém případě jde o platformu, která ženám umožňuje zapojit se do vrcholového motosportu za bezkonkurenčně výhodných podmínek. Vstupní poplatek 25 000 eur zahrnuje nejen závodní motocykl, ale třeba i pneumatiky, palivo nebo servis. Ač se to tak běžným smrtelníkům nemusí jevit, na dnešní poměry je to vskutku nevídaná láce. Dosáhlo se jí dotovanými nabídkami exkluzivních partnerů, jelikož byla zvolena racionální varianta značkového poháru. Monopolní technikou, o níž se se svou firmou JiR postará v Monaku žijící Ital Gianluca Montiron, se stal „supertwin“ Yamaha YZF-R7 modelového roku 2023 s továrním GYTR kitem a jednotné obutí dodá Pirelli.

S touto dvouválcovou Yamahou YZF-R7 pojedou všechny závodnice. Jednotlivé stroje budou po technické stránce zcela shodné, výsledky tak určí výhradně jezdecké dovednosti. (Foto: Dorna WorldSBK)

Nového mistrovství světa FIM se promotérsky ujala Dorna, která jej přiřadila k vybraným superbikovým víkendům. Adéla Ouředníčková v paddocku narazí třeba na Ondřeje Vostatka, který absolvuje MS ve třídě Supersport, nebo Petra Svobodu a Filipa Novotného usilující o body do MS ve třídě Supersport 300. Veškeré dění kolem světového šampionátu superbiků letos českým divákům zprostředkují televizní kanály Nova Sport 5 a Nova Sport 6, plné exkluzivního motoristického obsahu včetně Grand Prix motorek (s Filipem Salačem v „motodvojkách“) i aut (s Romanem Staňkem ve formuli 2).

Napsat komentář

Předchozí článek

Brněnská hra na schovávanou

Další článek

WRC na rozcestí, dveře otevřené (nejen) pro Škodu

Nejnovější články

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00