Brněnská hra na schovávanou

/
585 přečtení
6 minut čtení

Automotodrom Brno vydal tiskovou zprávu k sezoně 2024. Bohužel v ní chybí to nejpodstatnější – výhled do budoucnosti Masarykova okruhu. Jeho majitel Karel Hubáček zjevně propásl příležitost rozptýlit pochybnosti, které se nad brněnským areálem už pár let vznášejí.

Samotný kalendář nijak nevybočuje z let minulých, kdy sestával z podniků, které měly spíš komerční než sportovní hodnotu. Nejinak je tomu letos, byť jeden rozdíl přece jen najdeme. Uprostřed července se na Masarykově okruhu uskuteční Brno Grand Prix Revival, který nabídne zajímavou podívanou na legendární vozy nedávné i vzdálenější minulosti. Z pohledu historického motorsportu skutečně neexistuje nic kvalitnějšího než tento „balíček“ britského promotéra Masters Historic Racing UK, ale samotný Automotodrom Brno pro akci poskytne pouze okruh. Pořadatelem, který nese na svých bedrech ekonomické i organizační břemeno, je spolek s poněkud krkolomným názvem Československý automobilový klub pro Moravu a Slezsko. V každém případě jde o highlight brněnské sezony, který lze od 350 Kč shlédnout na vlastní oči.

Najdi 10 rozdílů: infrastruktura většinově pochází z 80. let minulého století. Není divu, že na řadě míst už přesluhuje v havarijním stavu. (Foto: Automotodrom Brno)

Bohužel se neřeší nejpalčivější problém automotodromu rozprostírajícího se na pomezí Ostrovačic a městské části Brno-Žebětín. Má-li sloužit svému účelu, zoufale potřebuje investice. Hrbolatý povrch trati je přitom tou nejmenší bolístkou, kostlivci mnohem těžšího kalibru padají ze skříní v zázemí. Tam dožívají původní svazarmovská díla, do nichž za 37 let nikdo nevložil ani korunu. Tento kumulovaný dluh se musí v nejbližší době nějakým způsobem vypořádat. Teprve poté, co se začne se smysluplnými investicemi, bude možné věřit v reálnou záchranu někdejšího svatostánku československého a později českého motorsportu. Do té doby jsou ve hře všechny varianty – včetně neblahého konce se skladovacími halami či dokonce bytovými domy. Důvodů k optimismu zatím nový vlastník poskytl pramálo. Harmonogram rekonstrukčních prací (existuje-li vůbec nějaký) úspěšně tají a vázne i nezbytná obměna personálu. Automotodrom Brno stále reprezentují osoby, které ho přivedly k současnému úpadku.

Autodrom Most kontinuálně investuje do vylepšování okruhu i zázemí, leč z Brna podobné zprávy nepřicházejí. Kdy a jakým směrem se ledy pohnou? (Foto: Autodrom Most)

Největší motoristický areál v Česku má pořád šanci na záchranu, ale je pro to potřeba něco udělat. Pak se snadno může stát, že se do Brna vrátí Velká cena ČR silničních motocyklů. Jak se opakovaně ukazuje, slotů v kalendáři MotoGP je víc než seriózních pořadatelů. Letošní ročník MS ještě ani nezačal, a už vypadla Velká cena Argentiny v Termas de Río Hondo. S pravděpodobností blížící se jistotě nebude jediná. Mraky se stahují nad Velkou cenou Kazachstánu, protože okruh Sokol u Almaty navzdory opakovaným slibům tamních oligarchů není hotov, a ani některé další destinace nedávají stoprocentní záruku. Dorna pro takové případy počítala s náhradou v Maďarsku, ale i z toho zřejmě sejde. Kdyby bylo Brno připraveno, mohlo se do kolotoče Grand Prix vrátit už loni. Jenže nebylo a není. Jestli někdy bude, zůstává ve hvězdách.

Napsat komentář

Předchozí článek

Vítěz z Monte Carla Thierry Neuville vyhlíží CER

Další článek

Ženské mistrovství světa i na silnici, nechybí ani Češka

Nejnovější články

0 £0.00