Yamaha světovou jedničkou v endurance i s Karlem Hanikou

/
1488 přečtení
5 minut čtení

Český jezdec Karel Hanika se dočkal. Společně s rakouským týmem YART a svými parťáky Marvinem Fritzem a Niccolò Canepou slaví titul mistra světa ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů. Rozhodl o tom čtyřiadvacetihodinový maraton Bol d´Or ve francouzském Le Castellet.

Rakouská tovární stáj YART byla jednou ze šesti, které odstartovaly do legendárního 24hodinového závodu s nadějí na titul. Finále zdramatizovaly problémy s teplotou motoru, kvůli nimž musela Yamaha se startovním číslem 7 několikrát zastavit v boxech. Vzhledem k tomu, že obhájci z týmu F.C.C. TSR Honda France odstoupili v nedělním ránu s technickou závadou a BMW Motorrad World Endurance Team vypadl z boje o vedení kvůli dvěma neplánovaným návštěvám boxů, potřeboval YART dokončit závod v první devítce, aby si zajistil titul mistra světa. Trojice ve složení Niccolò Canepa, Marvin Fritz a Karel Hanika, která se představila ve speciálním zbarvení na počest 25. výročí modelu Yamaha YZF-R1, si počínala s přehledem a nakonec i s technickými potížemi skončila na 4. místě, čímž si bezpečně dojela pro zlato v FIM EWC 2023. „Tým odvedl úžasnou práci, jsem na ně opravdu hrdý. A moji týmoví kolegové jeli skvěle. Velký dík patří společnosti Yamaha za tuto příležitost. Každý jezdec se tohoto šampionátu účastní, protože chce vyhrát. Proto jsme tady a snažíme se ze sebe vydat to nejlepší,” zářil v cíli spokojený Hanika.

Vytrvalostní mistři světa se radují bezprostředně po dojetí do cíle 86. ročníku legendární 24hodinovky Bol d´Or – zleva Karel Hanika, Niccolò Canepa a Marvin Fritz. (Foto: Warner Bros Discovery Sports)

Pro 27letého rodáka z Brna jde o největší úspěch v jeho dosavadní kariéře. Závodit začal v 6 letech na minibiku a postupně se propracoval mezi špičku v rámci středoevropského regionu. Zásadní zlom přišel v roce 2012, kdy se stal stálým účastníkem Red Bull MotoGP Rookies Cupu. V premiérové sezoně obsadil výborné 3. místo a o rok později tento juniorský šampionát senzačně vyhrál. Následoval logický přestup do mistrovství světa, ale přestože byl členem elitního týmu Moto3 Red Bull KTM Ajo, očekávané výsledky se nedostavily. Po období určitého tápání, kdy zkoušel třídu Moto2 i mistrovství světa superbiků, našel svoji parketu ve vytrvalostních závodech. V nich působí od roku 2018 a patří tam ke světové špičce, což definitivně stvrdil letošním zápisem do historie.

Konečné pořadí FIM EWC 2023: 1. Yamalube YART Yamaha Official EWC Team/Yamaha YZF-R1 (Niccolò Canepa, Marvin Fritz, Karel Hanika) 181, 2. Yoshimura SERT Motul/Suzuki GSX-R1000 (Gregg Black, Sylvain Guintoli, Etienne Masson) 161, 3. BMW Motorrad World Endurance Team/BMW M1000RR (Markus Reiterberger, Ilja Michalčik, Jérémy Guarnoni) 160 bodů.

Napsat komentář

Předchozí článek

Inflace okruhových seriálů ve střední Evropě?

Další článek

Začala éra Petra Nikodéma?

Nejnovější články

0 £0.00