Inflace okruhových seriálů ve střední Evropě?

/
1.6K přečtení
2 minut čtení

O uplynulém víkendu se na brněnském automotodromu uzavřela letošní sezona ESET Cupu. Mistři si ještě ani nestačili převzít ocenění, a už se na veřejnost dostala informace o vzniku dalšího podobně koncipovaného seriálu. Má to smysl?

Jak název F-Drive Cup napovídá, za touto iniciativou stojí výrobce energetických nápojů. Ten slibuje nový okruhový šampionát pro amatérské i profesionální jezdce za rozumné náklady. „Kalendář se bude skládat ze sedmi podniků na okruzích střední Evropy. Půjde o jednodenní akce s maximální cenou 380 eur za celý závodní den,“ přibližuje novinku roku 2024 spoluzakladatel energetických nápojů F-Drive Gustav Niedelský. Jeho pohár údajně získal podporu Autoklubu ČR i promotéra ESET Cupu Josefa Křenka a má nést podtitul Česká trofej. Potenciálním účastníkům slibuje finančně dostupný šampionát se zajímavými cenami a solidní mediální podporou. I kdyby se líbivé fráze alespoň z části podařilo proměnit v realitu, kardinální otázkou zůstává, zda v tomto regionu existuje prostor pro 4. sérii automobilových závodů na okruzích.

Aby se poskládalo solidní startovní pole, musí se sloučit téměř všechno se vším. Jak do toho chce promluvit plánovaný F-Drive Cup, je zatím ve hvězdách. (Foto: Křenek Motorsport)

Jak ukázal i finálový víkend v Brně, na růžích ustláno nemá v současné době ani ESET Cup opírající se o několikaletou tradici. Kromě něj se každoročně vypisuje ještě oficiální mistrovství FIA tzv. středoevropské zóny, které se sice s ESET Cupem částečně prolíná, ale má svou vlastní klasifikaci. Především na amatéry a hobbyjezdce cílí Carbonia Cup, který na středoevropských okruzích působí od roku 2011. V této tlačenici není reálné, aby se „uživila“ další samostatná série. Pokud F-Drive Cup je pouze novým názvem pro dosavadní Carbonia Cup, nic podstatného by se nezměnilo (ku prospěchu věci). V úvodní informaci o tom sice nepadlo ani slovo, ale některé indicie by tomu mohly nasvědčovat. Většina závodů se má konat uprostřed pracovního týdne, hned třikrát se plánuje Most, dvakrát Slovakiaring, jednou maďarský Pannónia-Ring a některé okruhy jsou prý stále v jednání – to je v zásadě koncepce letošního Carbonia Cupu. Pokud by však mělo dojít k přetahování soutěžících mezi jednotlivými sériemi, je to čiré bláznovství, které by nedopadlo dobře pro nikoho. Tak uvidíme, jak se to nakonec vyvine. Sezona 2024 je ještě relativně daleko a různých pokusů, které měly jepičí život, už jsme viděli hodně.

Napsat komentář

Předchozí článek

Škoda Superb Combi Scout jako elegantní cestovatelský koráb

Další článek

Yamaha světovou jedničkou v endurance i s Karlem Hanikou

Nejnovější články

0 £0.00