Přepište dějiny, český trialista vybojoval zlato!

/
217 přečtení
7 minut čtení

Šestnáctiletý český jezdec David Fabián se hlásí o místo na výsluní v motocyklovém trialu. O víkendu vyhrál soutěž mistrovství světa ve třídě Trial3 a podtrhl své ambice pro letošní sezonu.

Mezi 28 účastníky „stopětadvacítkové“ třídy Trial3 se mu ve španělském L’Hospitalet de L’Infant dařilo už v sobotu. Za úmorného vedra „našlapal“ 21 trestných bodů a obsadil 3. příčku. O den později předvedl na své Betě doslova koncert, v obtížných sekcích neudělal žádnou chybu a s pouhými 4 trestnými body vyhrál. Stal se tak prvním českým vítězem na úrovni světového šampionátu v historii této disciplíny. V průběžném pořadí se po dvou soutěžích usadil na 2. místě s 35 body a na vedoucího Brita Harryho Hemingwaye ztrácí jen 2 body. „Celý víkend bylo hodně velké horko, ale vše jsem zvládl a mám obrovskou radost. Příští týden se jedou další dva závody v Andorře. Budu se snažit zopakovat tento skvělý víkend a ještě vylepšit průběžné druhé místo v šampionátu,“ připomněl David Fabián skutečnost, že MS v trialu pokračuje už tento víkend v Sant Julià de Lòria na území malého evropského knížectví.

David Fabián na stroji Beta 125 ve Španělsku doskákal k historicky prvnímu vítězství českého jezdce v mistrovství světa. Zaútočí i na titul? (Foto: Autoklub ČR)

Mezi elitou ve třídě TrialGP opět prokázala své kvality živoucí legenda tohoto sportu Toni Bou. Tento 35letý Španěl má na kontě už 30 titulů mistra světa (15 v klasickém a 15 v halovém trialu), ale evidentně stále nemá dost. Na tovární Montese sice v sobotu skončil „až“ druhý, ale v neděli už vyhrál. Do Andorry odjíždí se stejným počtem 37 bodů jako jeho krajan Jaime Busto na stroji Vertigo. Stane se letos zázrak a dokáže někdo sesadit z trůnu krále, který na něm sedí nepřetržitě od roku 2007?

Opojné pocity z nejvyššího stupínku rychle vystřídala příprava na další soutěže. Už o víkendu pokračuje světový šampionát v trialu na půdě Andorry. (Foto: Autoklub ČR)

Tento specifický motorsport, kde místo rychlosti rozhoduje šikovnost v balancování na motocyklu při překonávání náročných překážek, letos zkouší revoluční novinku. Poprvé se v přímých soubojích utkávají stroje se spalovacími i elektrickými motory. Zatím mají navrch prvně jmenované, ale to se může poměrně rychle změnit. Vzhledem k omezené kilometráži není limitem dojezd, naopak v určitých situacích může elektromotor se svým průběhem točivého momentu představovat výhodu. Ve Španělsku se prezentoval jediný elektromotocykl málo známé francouzské značky Electric Motion, s nímž Gael Chatagno skončil v sobotu 4. ve třídě Trial2. Jelikož trialový speciál s elektrickým pohonem už postavila i Yamaha, dá se očekávat, že jediným exemplářem to neskončí. Budiž, zrovna v této disciplíně dává elektromobilita smysl – navíc není protlačovaná silou a trialistům zůstává možnost volby…

Kalendář MS v trialu 2022:

11.6.      L’Hospitalet de L’Infant (Španělsko) TrialGP+Trial2+Trial3+TrialGP Women

12.6.      L’Hospitalet de L’Infant (Španělsko) TrialGP+Trial2+Trial3+TrialGP Women

18.6.      Sant Julià de Lòria (Andorra) TrialGP+Trial2+Trial3+TrialGP Women

19.6.      Sant Julià de Lòria (Andorra) TrialGP+Trial2+Trial3+TrialGP Women

9.7.        Neunkirchen (Německo) TrialGP+Trial2+TrialGP Women+Trial2 Women

10.7.      Neunkirchen (Německo) TrialGP+Trial2+TrialGP Women+Trial2 Women

21.8.      Comblain-au-Pont (Belgie)           TrialGP+Trial2+Trial3

28.8.      Cahors (Francie)               TrialGP+Trial2+Trial3

17.9.      Ponte di Legno (Itálie) TrialGP+Trial2+TrialGP Women+Trial2 Women

18.9.      Ponte di Legno (Itálie) TrialGP+Trial2+TrialGP Women+Trial2 Women

23.-25.9.             Monza (Itálie)    Trial národů+FIM Vintage Trophy

Napsat komentář

Předchozí článek

WRC v Česku: jak moc je to reálné?

Další článek

Speciál vítězů v nové podobě

Nejnovější články

0 £0.00