Patrně největší úspěch českého motorsportu v roce 2021 se zrodil o víkendu v Portugalsku. Martin Michek se tam stal vítězem světového poháru FIM v cross-country bajách. Poslední podnik letošního sedmidílného seriálu – Baja Portalegre 500 – dokončil na 5. místě, což mu stačilo k celkovému triumfu. Jihočeský jezdec týmu Orion-MRG tak dosáhl na největší úspěch své dosavadní kariéry, která začala motokrosem a v poslední době se stále více přesouvá ke cross-country soutěžím.
Přitom nechybělo mnoho, a z životního výsledku nebylo nic. V sobotní etapě zůstal viset na trati bez benzínu a zdálo se, že bude muset odstoupit. Zřejmě technický problém způsobil, že palivová nádrž byla rychle prázdná. Díky jednomu se soupeřů, který mu poskytl během několika minut benzín, se Michek dostal do servisní zóny. Na problém s únikem paliva se sice nepřišlo, nicméně zásadní bylo, že člen týmu Orion – Moto Racing Group mohl pokračovat dál. V té době už nejel jeho velký soupeř Sebastian Bühler s továrním strojem indické značky Hero, který sice skvěle začal, ale pak ošklivě havaroval a musel vzdát. Další Michkův konkurent v boji o titul vítěze světového poháru Mohammed Al Balooshi ze Spojených arabských emirátů nezachytil tempo špičky a protrápil se jen k 15. místu v cíli. To nestačilo, a tak se český jezdec střídající motocykly Husqvarna, KTM a Honda dočkal korunovace. Navzdory zaslouženému úspěchu je třeba férově dodat, že jde o „druholigový“ šampionát v této disciplíně. Tím prestižnějším je mistrovství světa v cross-country rallye, kde si to (bohužel bez české účasti) rozdávají prioritní tovární piloti. Mimochodem letošním mistrem světa se stal Rakušan Mathias Walkner na KTM.
„Přes všechny problémy je pocit vítězství o to lepší. Díky všem, kteří to mohli se mnou prožít. Mockrát děkuji celému týmu Orion – Moto Racing Group, všem partnerům i Autoklubu ČR. Hrozně tu prší a už se těším na všechny v Česku,” řekl bezprostředně po převzetí medaile Martin Michek. Pochopitelnou radost neskrýval ani manažer týmu Ervín Krajčovič. „Ze dna jsme se dostali na vrchol. Po prvních zprávách od Martina, že stojí někde ve speciálce bez benzínu, jsme všichni byli hodně zklamaní. Dali jsme do toho spoustu času, úsilí a samozřejmě také financí. O to lepší je pocit z toho, že vše nakonec dobře dopadlo. Byli jsme v Dubaji, v Maďarsku, dvakrát v Portugalsku a všude to bylo jiné. Teď už se ale budeme plně soustředit na Dakar,” dodal Krajčovič.