Karel Abraham pověsil po sezoně 2019 svou závodnickou přilbu na hřebík, i když ne zcela dobrovolně. Za svou dlouholetou kariéru toho ale zažil hodně. Do mistrovství světa vstoupil v týmu svého otce Cardion AB Motoracing v roce 2005, když mu bylo teprve 15 let. Od té doby byl součástí tohoto kolotoče až na jednu roční výjimku.
Výjimkou byl rok 2016, kdy si vyzkoušel mistrovství světa superbiků. Tam se mu ale nedařilo, tak se hned napřesrok vrátil zpět do MotoGP. Už ale ne v týmu svého otce Karla Abrahama staršího, ale ve španělském týmu Aspar Pull&Bear Racing, kde strávil dvě sezony se svým oblíbeným strojem značky Ducati. Následoval přestup do Reale Avintia Racing, který se mu ale stal i osudný. Tento španělský tým s ním po sezoně 2019 nepříjemným způsobem rozvázal platný kontrakt a rodák z brněnské čtvrti Žebetín zůstal bez angažmá. Abraham se dodnes dívá na tento tým skrz prsty a bere to dle vlastních slov jako podraz.
V rozhovoru popisuje rozdíly mezi sériově vyráběným motocyklem a speciálem pro MotoGP. Rozebírá pneumatiky, vysvětluje, proč je závodní motorka tak drahá nebo například kolik mechaniků se pohybuje v garáži při závodech a jakou mají práci a další zajímavosti. Osm sezón a více než 100 závodů. Taková je vizitka Karla Abrahama v nejvyšší kubatuře MotoGP.