Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/htdocs5/ceskymotorsportcz/home/www/wp-content/themes/fox/inc/admin/import.php on line 377
Rozum zůstává stát: termínová kolize nejvýznamnějších akcí! – Český Motorsport

Rozum zůstává stát: termínová kolize nejvýznamnějších akcí!

/
2005 přečtení
10 minut čtení

Vtipálek by to nevymyslel lépe. Dva vrcholné světové podniky na českém území se příští rok potkají ve stejném termínu. Oba oslovují z nemalé části tutéž cílovou skupinu a aby té absurdity nebylo málo, konají se pár desítek kilometrů od sebe.

O víkendu 20. a 21. července se v Mostě uskuteční mistrovství světa superbiků a v Lokti nad Ohří si dají dostaveníčko nejlepší světoví motokrosaři. Oba závodní areály jsou od sebe vzdáleny zhruba 90 km. To znamená jediné: budou si mezi sebou přetahovat diváky z Česka i z Německa. Proboha proč? To se nelze domluvit předem? Když už toho nejsou schopni samotní organizátoři mezi sebou, mohl do věci vstoupit z pozice národní sportovní autority alespoň Autoklub ČR jakožto koordinátor. V dnešní době, kdy stojí velké úsilí přitáhnout zájem veřejnosti k čemukoliv, by k podobným excesům vůbec nemělo docházet. Výsledkem budou jen nářky nad slabými návštěvami a z nich plynoucími ekonomickými ztrátami. Natažené ruce směrem ke státnímu rozpočtu tentokrát přijdou zkrátka, protože rok 2024 bude plný významných sportovních akcí a na motorsport toho asi moc nezbyde. Největší část alokovaných prostředků nepochybně pohltí hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě, další citelný zářez patrně zanechá biatlonový šampionát v Novém Městě na Moravě a ani světový cyklokros v Táboře se jistě neobejde bez tučné státní dotace. V tomto kontextu je více než pravděpodobné, že většina pořadatelů motoristických sportovních podniků si sáhne maximálně na „drobné“.

Plochodrážní Grand Prix České republiky se v Praze na Markétě jezdí nepřetržitě od roku 1997. (Foto: WBD Sports Events Limited)

Zatímco motocyklový sport nabídne fanouškům bohaté menu světových závodů včetně nešťastné červencové kolize, ve dvou stopách to velká sláva není. Dokonce i s tradičními evropskými akcemi to vypadá všelijak. Barumka má své místo jisté, ale Ecce Homo nikoliv. Po organizačních prohřešcích z minulosti dostali ve Šternberku podmínku a vše nyní závisí na tom, jak se s touto „žlutou kartou“ popasují. O off-roadových disciplínách se stále nic neví, protože ani prosincové zasedání Světové rady motorsportu FIA neschválilo jejich kalendáře. V případě rallycrossu, který se po pokusu o násilnou elektrifikaci zmítá ve smrtelné křeči, není moc co schvalovat. V čem spočívají problémy autokrosového mistrovství Evropy, můžeme jen spekulovat. Téměř senzační nádech má v této situaci informace, že po 10leté přestávce se na brněnský automotodrom vrátí nejprestižnější evropský seriál závodů historických automobilů. Pod taktovkou britského promotéra Masters Historic Racing se tentokrát představí nejen monoposty formule 1 do roku 1985, ale vůbec poprvé i legendární sportovní prototypy LMP1 do roku 2016. Tohle bude skutečný svátek automobilového sportu v Česku po hodně dlouhé době. Škoda, že se zatím drží v utajení…

Masters Endurance Legends míří do Brna. Poskytuje útočiště sportovním vozům z období 1995 až 2016 – od „gétéček“ po nejrychlejší „placky“ z Le Mans. (Foto: Masters Historic Racing)

Po letošní rozpačité premiéře k nám znovu zavítá CER jako součást MS v rallye. V jaké konkrétní podobě, dosud není známo. Téměř jistě odpadne nesmyslný mnohasetkilometrový výlet do Prahy a zpět, který se podle očekávání s velkými sympatiemi posádek nesetkal. Pokud se ve čtvrtek pojede nějaká superspeciálka, patrně se tak stane v příhraničí – ať už českém nebo německém. S vysokou pravděpodobností se na našem území odehraje úvodní etapa v pátek 1. listopadu. Neoficiální spekulace hovoří o tom, že šumavské rychlostní zkoušky by měly nahradit jihočeské úseky známé z různých ročníků Rallye Český Krumlov. Minimálně z geografického hlediska by to dávalo smysl, kdyby centrum soutěže zůstalo v Passau. Uvidíme, jak to nakonec dopadne. V každém případě se do cesty už tak složité a těžkopádné organizaci postaví nová překážka. Vzhledem k týdennímu posunu proti letošnímu termínu zapadne 2. ročník CER do dušičkového víkendu, což se zejména v Německu a Rakousku postará o dodatečné pořadatelské výzvy.

Světová rallye pořádaná nadnárodním konglomerátem se sídlem v Německu by měla navštívit Jihočeský kraj v pátek 1. listopadu. (Foto: Central European Rally Event GmbH)

Následující tabulka shrnuje nejvýznamnější sportovní podniky na českém území v roce 2024. Drobné korekce v příštích měsících nejsou vyloučeny, nicméně většina termínů by měla zůstat v platnosti. Někteří organizátoři již na své akce začali prodávat vstupenky, které mohou být zajímavým vánočním dárkem nejen pro příznivce motoristického sportu.

Tipy na zajímavé akce českého motorsportu v roce 2024

datumseriállokalita
1.6.MS na krátké ploché drázePraha – Břevnov
2.6.MS v sajdkárkrosuKramolín u Nepomuku
22.-23.6.MS sajdkárůAutodrom Most
13.-14.7.Masters Historic Grand PrixAutomotodrom Brno
20.-21.7.MS superbiků
MS v motokrosu
Autodrom Most
Loketské serpentiny
16.-18.8.ME v rallyeZlín a okolí
5.10.MS ve flat trackuPardubice – Svítkov
1.11. (předběžně)MS v rallyeJihočeský kraj (bez záruky)

Napsat komentář

Předchozí článek

Tomáš Enge SIM Racing se rozrůstá a proniká mezi elitu globálního simracingového závodění

Další článek

Nicole Havrda: Jdu si za svým cílem

Nejnovější články

0 £0.00