Výkladní skříň ztrácí lesk, ale Čech bojuje o titul

/
870 přečtení
6 minut čtení

Autokros byl dlouhá léta nazýván výkladní skříní našeho motorsportu, vždyť v něm čeští jezdci sbírali úspěchy jak na běžícím pásu. To sice platí i nadále, přesto si nelze nevšimnout, že tahle disciplína vyklízí veřejné pozice a stává se zálibou uzavřené společnosti.

O uplynulém víkendu se na známé trati ve Štikovské rokli u Nové Paky uskutečnil tradiční podnik autokrosového mistrovství Evropy. Ještě před několika lety svátek motoristického sportu nejen na našem území, tentokrát téměř zapomenutá akce… V běžném sportovním zpravodajství člověk nenarazil ani na výsledky malým písmem dole pod čarou, natož na cokoliv dalšího. Z někdejšího svátku se stala událost, jejíž záběr stěží přesáhl hranice pořadatelského mikroregionu. Přitom po mnoha letech má Česká republika svého zástupce ve hře o titul evropského šampiona v nejsilnější divizi SuperBuggy. Petr Nikodém jel o vítězství i v Nové Pace, nakonec skončil s drobným technickým problémem druhý. Stále však vede průběžné pořadí a jeho mistrovské akcie se drží hodně vysoko. Pokud by svoji snahu dotáhl do úspěšného konce, stal by se po 15 letech prvním českým mistrem Evropy v superbuginách. Naposledy se to povedlo v roce 2007 Petru Bartošovi.

Petr Nikodém (st. č. 5) má slušně našlápnuto, ale na cestě ke kýženému titulu musí překonat ještě řadu překážek. Tou největší bude nepochybně desetinásobný šampion starého kontinentu Bernd Stubbe (st. č. 41). (Foto: Auto klub v AČR Nová Paka)

Třicetitisícové publikum jako v 80. letech je sice neopakovatelnou minulostí nejen v Nové Pace, nicméně skoro 10 tisíc diváků se v dnešní době dá považovat za velmi solidní návštěvu. Řada z nich se jistě těšila na avizovaný návrat dvojnásob domácího Václava Fejfara, ale z toho nakonec sešlo. Jen jako divák přijel loňský novopacký vítěz Jakub Kubíček, jenž doléčuje zranění ruky. Naopak se na start postavil čtyřnásobný exmistr Evropy Petr Bartoš. A přestože už závodí pouze sporadicky, 3. místem prokázal svoji autokrosovou nesmrtelnost. Nejpočetněji obsazenou divizi Buggy1600 vyhrál Lucemburčan Kevin Peters a upevnil si průběžné vedení, totéž platí pro našeho Arnošta Floriána mezi juniory. Nově vypsaná divize CrossCar, které zatím vládne Francouz David Méat, nahradila léta skomírající cestovní vozy. Mnozí nostalgici to považují za projev svévole a arogance FIA, ale objektivně vzato tzv. plechovky patří na rallyekrosové tratě. V autokrosu byly možná osvěžujícím, každopádně příliš nákladným přívěskem. Když se pak v relevantních médiích neobjeví ani zmínka, těžko se takové náklady ekonomicky ospravedlňují.

Průběžné pořadí ME 2022: 1. Petr Nikodém (CZ/CM Buggy Honda) 114, 2. Bernd Stubbe (D/Alfa Racing Volvo) 107, 3. Johnny Feuillade (F/Alfa Racing BMW) 97, 4. Ervins Grencis (LVA/EJK Volvo) 90, 5. Mike Bartelen (NL/GRR Porsche) 87, 6. Radek Jordák (CZ/Alfa Racing Volvo) 85, 7. Zdeněk Antony (CZ/Alfa Racing Volvo) 74, 8. Michael Küches (B/Fast&Speed Volvo) 45 bodů.

Napsat komentář

Předchozí článek

Elita světového motokrosu míří do západních Čech

Další článek

Ve Vysokém Mýtě zněla česká hymna na počest 15letého juniora

Nejnovější články

0 £0.00