Elita světového motokrosu míří do západních Čech

/
765 přečtení
7 minut čtení

Motokrosové mistrovství světa se pomalu dostává do rozhodující fáze. Karty jsou rozdány a kandidáti titulů se rýsují ve stále zřetelnějších obrysech. O víkendu 16.-17. července se o další příděly bodů pojede v Loketských serpentinách.

Grand Prix Česka v Lokti nad Ohří má v kalendáři své pevné místo, vždyť se poprvé uskutečnila už v roce 1995. Dnes patří k nejvýznamnějším akcím motoristického sportu na našem území. Letos sice na západ Čech nepřijedou ženy, ale doprovodný program přesto nebude chudý. Víkendové klání obohatí závody evropského šampionátu ve třídách 2T, 85 a 65 ccm. V nich by se měli ukázat i mnozí čeští jezdci.

Kombinace Hondy a fenomenálního Slovince Gajsera se letos ukazuje jako nedostižná. Bude to platit i v Lokti nad Ohří? (Foto: Infront Moto Racing)

Vrcholem se však pochopitelně stane dvojice závodů královské třídy MXGP (do 450 ccm). Té letos kraluje slovinský fenomén Tim Gajser, který ve 12 dosavadních velkých cenách nasbíral 535 bodů a je na nejlepší cestě zopakovat titul z let 2019 a 2020. Situaci mu částečně usnadnili největší rivalové z loňska, kteří bojují se zraněními, ale nelze přehlédnout, že Honda přes zimu udělala obrovský kus práce a dále vylepšila svůj stroj. Úřadující světový šampion Jeffrey Herlings se zranil před začátkem sezony a musel na operaci. Letošní sezona je tak pro něj ztracená. Francouz Romain Febvre měl podobný osud a vynechal více než polovinu závodů. Zapojil se teprve nedávno a stihl na sebe upozornit třetím místem v Indonésii, nicméně na celkový úspěch už pomýšlet nemůže. Velmi silnou sestavu vyslala letos do boje Yamaha se Švýcarem Jeremym Sewerem a Francouzem Maximem Renauxem, ale jejich odstup od vedoucího Gajsera se zdá být příliš velký. Nestane-li se nic mimořádného, slovinská raketa si to pohlídá. Naopak chlapci na Yamahách budou mít ještě co dělat se španělským mladíkem Jorgem Pradem, jenž skvěle vodí španělský GasGas (což ale technicky vzato není nic jiného než přebarvená KTM).

Mezi „malorážkami“ hrají první housle dva protagonisti. Do Lokte přicestuje v roli lídra průběžného pořadí Francouz Vialle ve službách rakouské KTM. (Foto: Infront Moto Racing)

Naopak v „menší“ třídě MX2 (do 250 ccm) ani zdaleka není nic rozhodnuto. Francouz Tom Vialle na KTM a Belgičan Jago Geerts na Yamaze si to rozdávají ve stylu „každý chvilku tahá pilku“ a aktuálně je dělí pouhé 4 bodíky. Překvapivě dobře jede německý nováček Simon Laengenfelder na GasGasu, ale s 395 nasbíranými body už na vedoucí duo ztrácí více než stovku. V této třídě stabilně působí i 2 Češi, z nichž se zatím více daří Petru Polákovi na Hondě. Se ziskem 76 bodů je dvacátý, Jakub Terešák na KTM dosud nasbíral 51 bodů a v průběžném pořadí mu patří 22. místo. Oba by měli v Lokti minimálně zabodovat, jakékoliv umístění v nejlepší patnáctce by bylo možné považovat za úspěch.

Pro diváky letos neplatí žádná covidová omezení. Cena nedělní vstupenky činí 1300 Kč pro dospělé a 350 Kč pro mládež do 150 cm, děti do 100 cm mají vstup zdarma. (Foto: AMK Loket v AČR)

Zastávka na 1586 metrů dlouhé trati v západočeském Lokti nad Ohří je 13. položkou v letošním kalendáři, který původně čítal 21 závodních víkendů. Po zrušení podniků v Rusku a na ostrově Jáva se toto číslo zmenšilo na 19, ale ani to nebude definitivní. Poté, co před pár dny zkrachoval provozovatel několik let budovaného areálu Kymiring ve finském Iitti, je jisté, že se nepojede ani tam. A protože pravděpodobnost nalezení náhradní destinace na poslední chvíli se limitně blíží nule, konečný počet motokrosových velkých cen letošního roku bude 18. Tradiční závěr sezony obstará 25. září Motokros národů v americkém RedBudu. Zda se ho zúčastní i český tým, není v tuto chvíli jasné.

Napsat komentář

Předchozí článek

4. díl Českého motorsportu je online

Další článek

Výkladní skříň ztrácí lesk, ale Čech bojuje o titul

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00