Salačova sezona pravdy

/
154 přečtení
5 minut čtení

Dvojzávodem na okruhu Losail v katarském Dauhá začal 73. ročník MS silničních motocyklů. Letošní sezona bude z pohledu českého motorsportu poněkud vzdálenější, neboť styčných bodů ubylo. Poprvé od roku 1992 nebude součástí kalendáře Velká cena ČR a ve startovním poli najdeme jediného závodníka s naší licencí. Nejbližšími destinacemi pro české fanoušky by měly být 20. června německý Sachsenring (z Prahy kolem 200 km) a 15. srpna rakouský Red Bull Ring (z Brna zhruba 320 km). Samozřejmě za předpokladu, že se skutečně pojede a že u toho budou smět být diváci… Každopádně všechny závody všech tříd opět odvysílá TV Nova v přímých přenosech na svém sportovním kanálu Nova Sport1.

Ještě pár let nazpět jsme měli v každé třídě alespoň jednoho zástupce, letos se bude pozornost koncentrovat na Filipa Salače. Ten zůstal jako jediný nositel české vlajky v nejnižší třídě Moto3, kde pokračuje v barvách italského týmu Rivacold Snipers na Hondě. Bez diskuze to pro něj bude rok pravdy, jelikož nastoupil do své 3. kompletní sezony a v ní už má vše, co k úspěchu potřebuje – kvalitní techniku, dobrý tým a v neposlední řadě dostatek zkušeností.

Foto: Rivacold Snipers Team

Když v roce 2018 skončil celkově čtvrtý v juniorském Red Bull Rookies Cupu, hovořilo se o něm jako o velkém talentu české motocyklové silnice. Následoval logický krok přestupem do MS, kde získával ostruhy ve třídě Moto3 s průměrným německým týmem Pruestel GP. Po zkušební sezoně postoupil do špičkové italské stáje Rivacold Snipers v očekávání výraznějšího výkonnostního progresu. Jenže ten se úplně nedostavil a nakonec se maximem stalo 8. místo hned při prvním startu. Po dlouhé covidové pauze pronikl do desítky už pouze jednou a sezonu 2020 zakončil zraněním. Nepříjemný byl zejména velký odstup od týmového kolegy. Tony Arbolino bojoval do posledního závodu o titul a ve finále se stal vicemistrem světa.

Letos má tedy 19letý rodák z Mladé Boleslavi jasný úkol. Pokračuje ve stejné stáji, což by měla být výhoda. Jasně, v italském týmu se vždy bude Ital cítit lépe než Čech, jenže na to se nelze vymlouvat… Realita je dnes taková, že ve třídách Moto3 a Moto2 se nedá jít jinou cestou než přes italské či španělské stáje, pokud chce mít jezdec špičkové podmínky a z nich pramenící šanci na solidní výsledek. Různé pokusy o více či méně české týmy tu v minulosti byly, ale vždy skončily vyšuměním do ztracena. Perspektivní jezdec se prostě musí umět prosadit i tam, kde to pro něj není stoprocentně komfortní. Držme Filipu Salačovi palce, aby se mu letos konečně povedl průlom. Pokud nepřijdou stabilně dobré výsledky, je dost pravděpodobné, že sezona 2021 bude jeho poslední v paddocku Grand Prix.

Předchozí článek

Motorsport na cestě k separaci

Další článek

Moderátorka pořadu Český motorsport Nikola Červinková: Vůni benzínu zbožňuji!

Nejnovější články

0 £0.00