Dvanáctiletá Klára Tlusťáková zkrotila rally fábii!

/
641 přečtení
3 minut čtení

Dvojnásobná šampionka České republiky v motokárách Klára Tlusťáková se stala nejmladší dívkou pilotující soutěžní vůz. V pouhých dvanácti letech usedla za volant speciálu Škoda Fabia Rally2 evo, který otestovala na moderním okruhu Steel Ring v Třinci.

Klára Tlusťáková, dcera bývalého rally pilota Antonína Tlusťáka, v loňské sezoně v barvách stáje Feber racing s přehledem vybojovala mistrovský titul ve třídě Mini 60. A mistrovský vavřín posbírala i na Slovensku. „K motokárám jsem se dostala ve třech letech, protože taťka chtěl zkusit, jestli na to mám a chci jezdit. První roky byly spíše pro zábavu, ale už od pěti let jsem přešla na závodní ježdění. Začalo se mně dařit, přišly první úspěchy a postupně jsem se zdokonalovala až současné podoby. Uvidíme, jak to bude v budoucnu, ale chci jezdit rally. A hlavně bych chtěla být veterinářka,“ pověděla mladá závodnice na setkání s novináři, kteří přihlíželi jejímu testu speciálu Škoda Fabia Rally2 evo slušovického týmu Keane Motorsport.

„Přestavba auta pro tak malou holku byla oříškem pro inženýry a mechaniky, protože závodní auto kategorie R5 není na to rozhodně stavěné. Nakonec se to povedlo, posunuli jsme držáky, abychom mohli ideálně nastavit sedačku. Je to má původní ještě z doby, když jsem byl hubenější. Dále se nastavily pedály a volant. Proto jsme vybrali auto R5, protože zrovna tento vůz je daleko jednodušší na nastavení a přizpůsobení než jiná závodní auta,“ vysvětlil Antonín Tlusťák. Talentovaná závodnice ze Zlínska si ještě pár let na ostrý závod v rally počká. V Česku může závodit v rámci Poháru mládeže nejdříve od šestnácti let, zatímco v Lotyšsku o rok dříve. Motokáry jsou zatím na prvním místě.

Předchozí článek

Čeští plošináři se v dánském Vojensu neztratili

Další článek

Téměř 40 tisíc návštěvníků vidělo v Mostě dramatické souboje světových superbiků

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00