Češi a Italové společně do vrcholné evropské série

/
915 přečtení
5 minut čtení

Česko-italský ISR Team Italia se stává významným hráčem na poli evropských okruhových závodů. V příští sezoně se zúčastní kompletního seriálu Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS.

Ve startovním poli evropské GT elity bude mít naše země po letech opět důstojné zastoupení. Do šampionátu totiž míří česko-italská stáj s názvem ISR Team Italia. Jde o společnou iniciativu pánů Ferdinanda Geriho a Igora Salaquardy. Zatímco Geri bude zastávat funkci šéfa týmu, Salaquarda převezme odpovědnosti technického ředitele. Tým se chce zúčastnit všech 10 podniků, z nichž je 5 sprintových a 5 vytrvalostních. „To, že budeme zpátky na nejdůležitějších okruzích v Evropě, je pro nás velkým zadostiučiněním. Jsem rád, že tuto výzvu budu sdílet právě s Ferdinandem Gerim. ISR Team Italia vznikl proto, aby zanechal stopu,” vysvětlil svou motivaci zkušený český inženýr a manažer Igor Salaquarda.

ISR Team Italia bude mít k dispozici dvojici vozů Audi R8 LMS v nejnovější specifikaci. (Foto: Audi Sport)

Nový tým nastoupí s dvojicí vozů Audi R8 LMS GT3 evo II, jezdecké složení zatím nebylo oznámeno. Nutno dodat, že Geri a Salaquarda nespojují síly poprvé. Spolupráci si vyzkoušeli již během letošního italského mistrovství vozů GT pod hlavičkou Audi Sport Teamu Italia. A vedli si úspěšně, když Italové Riccardo Agostini, Lorenzo Ferrari a Mattia Drudi slavili titul ve sprintové i vytrvalostní klasifikaci. Lze očekávat, že tato jména zůstanou v nějaké podobě součástí týmu i nadále. Minimálně do některých závodů zřejmě zasáhne český jezdec Filip Salaquarda, vyloučeno není ani angažování některého z továrních pilotů Audi.

Grafický návrh nového zbarvení. (Foto: SRO Motorsports Group)

Sestava Igora Salaquardy (původně pod označením I.S.R.) není v závodech automobilů na okruzích žádným nováčkem. Její historie sahá až do roku 1993 a za tu dobu jí prošly takové osobnosti jako Daniel Ricciardo, Sergej Sirotkin, Sam Bird, Alexander Rossi či Esteban Guerrieri. V poslední době se angažovala na poli „gétéček“, když v letech 2015-2017 absolvovala Blancpain GT Series (předchůdce dnešní GT World Challenge Europe) a v letech 2018-2019 prestižní německé mistrovství ADAC GT Masters. Nová kapitola v dějinách týmu se začne psát 7. března 2022, kdy na okruhu Paula Ricarda ve francouzském Le Castellet proběhnou oficiální testy před sezonou Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS.

Kalendář Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS 2022

termínzávodmísto
2.-3.4.Autodromo Enzo e Dino Ferrari Endurance CupImola (Itálie)
30.4.-1.5.Brands Hatch Sprint CupWest Kingsdown (Velká Británie)
14.-15.5.Circuit de Nevers Sprint CupMagny-Cours (Francie)
4.-5.6.1000 km Paul Ricard Endurance CupLe Castellet (Francie)
18.-19.6.Circuit Park Zandvoort Sprint CupZandvoort (Nizozemsko)
2.-3.7.MWC Marco Simoncelli Sprint CupMisano Adriatico (Itálie)
30.-31.7.TotalEnergies 24 Hours of Spa-Francorchamps Endurance CupStavelot (Belgie)
3.-4.9.Hockenheimring Endurance CupHockenheim (Německo)
17.-18.9.Valencia Sprint CupCheste (Španělsko)
1.-2.10.Barcelona Endurance CupMontmeló (Španělsko)

Napsat komentář

Předchozí článek

Ricky Brabec: „Na své práci mám nejradši svobodu“

Další článek

Poznamenejte si do kalendáře!

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00