Rychlá amazonka slaví velký návrat

/
1.2K přečtení
2 minut čtení

Gabriela Jílková bývá nazývána novodobou Eliškou Junkovou. Po sezoně strávené v německém šampionátu letos rozšíří svůj záběr i na další evropské okruhy. Zatím stále s „gé-té-čtyřkou“, ale už napřesrok může být všechno jinak…

Česká blondýna se loni nadechla k restartu své kariéry a absolvovala solidní rok v německém seriálu ADAC GT4 Germany. V posádce s Američanem německého původu Robertem Haubem obsadila konečné 8. místo z 28 klasifikovaných, což po delší odmlce nebyl špatný výsledek. V každém případě na sebe pozitivně upozornila a letos bude v tomtéž mistrovství mířit k vyšším metám. Má k tomu stejného parťáka i stejný vůz Mercedes-AMG GT4, ale v poněkud odlišných barvách.

S Robertem Haubem se bude v kokpitu střídat i letos, ale čeká ji dvojitý program – vedle ADAC GT4 Germany pojede i GT4 European Series. (Foto: Mercedes-AMG Customer Racing).

Tým Zakspeed, za který loni závodila, zasáhl nový německý zákon zakazující sponzoringové aktivity zdravotních pojišťoven, a tak to s tradiční stájí z Porýní-Falce nevypadá vůbec dobře. Na jejích troskách se zformovala nová organizace pod názvem Drago Racing Team ZvO, kterou založili Philipp Zakowski (bratr majitele Zakspeedu Petera Zakowskiho) a Jörg van Ommen (bývalý jezdec DTM). Právě tento tým bude letos závodnickým domovem posádky Gabriela Jílková/Robert Haub, která kromě ADAC GT4 Germany absolvuje kompletní seriál GT4 European Series.

Málo se ví, že Gabriela Jílková závodí nejen v Evropě. Na amerických okruzích vodí tuto Pragu R1T. (Foto: Fellner Motorsport)

Jedna z nejlepších českých závodnic začala s kartingem v roce 2003 a hned upoutala svou rychlostí. Stala se třikrát mistryní republiky a roku 2010 vybojovala 3. místo ve světovém finále ROK Junior. Motokárové úspěchy ji logicky přivedly k automobilovým okruhům. Sezonu 2011 zakončila jako vicemistryně republiky v tehdejší divizi 3, když s monopostem Gloria C8F Yamaha vyhrála dva závody. To se mimochodem žádné ženě nepovedlo nikdy předtím ani nikdy potom. Nadějně se rozvíjející kariéru však v roce 2014 přibrzdila vážná nehoda, z níž se dlouho zotavovala. Návrat nebyl jednoduchý a provázely ho potíže se sháněním sponzorů. Několik let se objevovala na okruzích sporadicky, až v loňském roce získala stálé angažmá. A hned ukázala, že ze svého umění nic nezapomněla. Letos chce přesvědčit ještě výraznějšími výsledky a netají se ambicemi postoupit o třídu výš. Podle zákulisních informací by příští rok měla přestoupit do výkonnějšího vozu Mercedes-AMG GT3 Evo a zabojovat v prestižní sérii Fanatec GT World Challenge powered by AWS. To by byl nepochybně skvělý impuls pro český (zdaleka nejen ženský) motorsport. Tak držíme palce!

Napsat komentář

Předchozí článek

Prokop si spravil chuť, Macíka i Michka zradila technika

Další článek

Hledá se financování sportovních akcí, zn.: zdroje vyschly!

Nejnovější články

0 £0.00