Gabriela Jílková bývá nazývána novodobou Eliškou Junkovou. Po sezoně strávené v německém šampionátu letos rozšíří svůj záběr i na další evropské okruhy. Zatím stále s „gé-té-čtyřkou“, ale už napřesrok může být všechno jinak…
Česká blondýna se loni nadechla k restartu své kariéry a absolvovala solidní rok v německém seriálu ADAC GT4 Germany. V posádce s Američanem německého původu Robertem Haubem obsadila konečné 8. místo z 28 klasifikovaných, což po delší odmlce nebyl špatný výsledek. V každém případě na sebe pozitivně upozornila a letos bude v tomtéž mistrovství mířit k vyšším metám. Má k tomu stejného parťáka i stejný vůz Mercedes-AMG GT4, ale v poněkud odlišných barvách.
Tým Zakspeed, za který loni závodila, zasáhl nový německý zákon zakazující sponzoringové aktivity zdravotních pojišťoven, a tak to s tradiční stájí z Porýní-Falce nevypadá vůbec dobře. Na jejích troskách se zformovala nová organizace pod názvem Drago Racing Team ZvO, kterou založili Philipp Zakowski (bratr majitele Zakspeedu Petera Zakowskiho) a Jörg van Ommen (bývalý jezdec DTM). Právě tento tým bude letos závodnickým domovem posádky Gabriela Jílková/Robert Haub, která kromě ADAC GT4 Germany absolvuje kompletní seriál GT4 European Series.
Jedna z nejlepších českých závodnic začala s kartingem v roce 2003 a hned upoutala svou rychlostí. Stala se třikrát mistryní republiky a roku 2010 vybojovala 3. místo ve světovém finále ROK Junior. Motokárové úspěchy ji logicky přivedly k automobilovým okruhům. Sezonu 2011 zakončila jako vicemistryně republiky v tehdejší divizi 3, když s monopostem Gloria C8F Yamaha vyhrála dva závody. To se mimochodem žádné ženě nepovedlo nikdy předtím ani nikdy potom. Nadějně se rozvíjející kariéru však v roce 2014 přibrzdila vážná nehoda, z níž se dlouho zotavovala. Návrat nebyl jednoduchý a provázely ho potíže se sháněním sponzorů. Několik let se objevovala na okruzích sporadicky, až v loňském roce získala stálé angažmá. A hned ukázala, že ze svého umění nic nezapomněla. Letos chce přesvědčit ještě výraznějšími výsledky a netají se ambicemi postoupit o třídu výš. Podle zákulisních informací by příští rok měla přestoupit do výkonnějšího vozu Mercedes-AMG GT3 Evo a zabojovat v prestižní sérii Fanatec GT World Challenge powered by AWS. To by byl nepochybně skvělý impuls pro český (zdaleka nejen ženský) motorsport. Tak držíme palce!