Prokop si spravil chuť, Macíka i Michka zradila technika

/
684 přečtení
6 minut čtení

Trojice českých Martinů se představila ve druhém podniku mistrovství světa v rally-raidech. Zatímco Prokop si z arabského poloostrova odváží stříbro, Macík s Michkem neuspěli.

Od staršího auta si Martin Prokop mnoho nesliboval, ale nakonec je z toho skvělé 2. místo a cenný skalp hvězd Nassera al-Attiyaha, Sébastiena Loeba či Yazeeda al-Rajhiho. (Foto: Benzina Orlen Team)

Po lednovém Dakaru pokračoval nový světový šampionát pod společnou patronací FIA i FIM druhým podnikem ve Spojených arabských emirátech. Abu Dhabi Desert Challenge přivítala také tři české účastníky. V nejlepším světle se ukázala posádka Martin Prokop/Viktor Chytka, když svůj Ford Raptor RS Cross Contry nazývaný Shrek dovedla do cíle na pěkném 2. místě. Nad její síly byli pouze vítězní Francouzi Peterhansel s Boulangerem v nepolapitelném „elektrickém nesmyslu“ Audi RS Q e-tron. „Byl to parádní týden, všechno jsme zvládli přeskákat bez problémů. Je to trochu anomálie. S takto starým autem jsme neměli žádné ambice. Jeli jsme si to pouze užít, protože je to náš oblíbený závod. Nakonec je z toho druhé místo. Za námi skončila spousta skvělých jezdců a skvělých aut. Jsme strašně šťastní,“ rozplýval se Prokop v cíli. Méně důvodů k radosti měl Martin Macík, jehož Iveco brzy dojelo na poruchu převodovky. Ukazuje se, že v kamionech tolik oblíbené automaty mají kromě předností také pár nevýhod.

Macíkova posádka skončila dřív, než se stihla pořádně rozjet. Na technice budou muset v Sedlčanech ještě zapracovat. (Foto: Big Shock Racing)

V motocyklové části soutěže znovu urval vítězství pro španělský GasGas britský jezdec Sam Sunderland a po triumfu na Dakaru směřuje k titulu mistra světa. Martin Michek se zpočátku pokoušel konkurovat továrním speciálům, ale záhy musel vzdát s poškozeným motorem. Později se do pelotonu vrátil s obrovskou ztrátou, aby dokončil na 35. místě. To mu ovšem žádné body do MS nepřineslo. „Za mě krásná soutěž, i když trochu smolná. Byl jsem hrozně rád, že i po výměně motoru mě nechali závodit, byť s astronomickou penalizací. Užil jsem si to až do konce,“ neklesal na mysli Michek.

Martin Michek chce letos absolvovat kompletní mistrovství světa, ale zatím se mu lepí smůla na paty. Tentokrát nevydržel motor jeho KTM. (Foto: Orion – Moto Racing Group)

Světový seriál dálkových soutěží by měl pokračovat koncem dubna třetím dílem v Kazachstánu, ale otázkou zůstává, jak moc je to reálné. Začínají prosakovat zvěsti o posunutí termínu, což může být jen první manévr před definitivním zrušením. Každopádně česká stopa tak jako tak ochabne, jelikož s další pravidelnou účastí počítá jen Michek. Prokop se s největší pravděpodobností už letos na této scéně neobjeví, protože se chce intenzivněji věnovat klasickým rallye. Macík plánuje návrat až na posledním podniku v Maroku, který mu poslouží jako test na Dakar 2023. Tam bude mít zřejmě jedinečnou a dost možná neopakovatelnou šanci na vítězství, neboť k již letos absentujícímu týmu MAZ se patrně přidá zákaz startu i pro ruské posádky s Kamazy.

Napsat komentář

Předchozí článek

Startuje 74. ročník MS silničních motocyklů, Nova Sport ho zmapuje od A do Z

Další článek

Rychlá amazonka slaví velký návrat

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00