Postcovidová kocovina středoevropských okruhů

/
264 přečtení
7 minut čtení

Středoevropská scéna automobilových okruhů otevřela nový ročník tradičně na maďarském Hungaroringu. Všichni byli zvědavi, v jaké kondici se ukáže po 2 covidových sezonách. Žádná velká sláva to není, ale hlavně zásluhou Esetu aspoň přežila. 

Okruhové závody mají problémy nejen u nás, ale v celé střední Evropě. Nedostatek startujících nutí organizátory slučovat do jednoho pelotonu značně nesourodé vozy, aby dostali přijatelnou kvantitu startovního pole. Plný rošt vykazuje pouze pohárový seriál maličkých Renaultů Twingo, jenže ty jsou tak pomalé, až na většině okruhů působí trochu úsměvně. Zbytek je směsicí téměř všeho, co má volant a 4 kola. Když k tomu připočteme ještě značnou úmrtnost mnohdy letité techniky, zvláště nedělní závody asi budou dost chudé. Platilo to už na Hungaroringu, kde panovalo relativně chladné počasí. Zatímco do sobotního klání spojených divizí 4 a 5 odstartovalo 22 vozů, v neděli jich bylo jen 16. Až se pojede v létě při vysokých teplotách, řečeno s trochou nadsázky vyhraje každý, kdo to dotlačí do cíle.

Petr Semerád se po rallyové anabázi vrátil na okruhy a ukázal, že mu stále jdou. Snad to byl začátek smysluplného projektu na celou sezonu, ne jednorázový výkřik do tmy. (Foto: TCR Eastern Europe Trophy)

Po několika hubených letech se v překvapivě dobré formě prezentoval východoevropský seriál cestovních vozů TCR Eastern Europe Trophy. Kompaktní pole 16 účastníků potěšilo solidní vyrovnaností a k vidění bylo i pár soubojů. První housle hrál početný český tým Janík Motorsport, v jehož barvách nastoupili 4 jezdci. Čech Jáchym Galáš a Slovák Maťo Homola představili nové sedany Hyundai Elantra, s nimiž pojedou primárně evropský šampionát. Jestli se ještě někdy objeví ve východoevropské odnoži, zůstává otevřené. Každopádně nebudou startovat pravidelně, což dává šance jiným. Z nich zaujal stále ještě junior Petr Semerád, jenž prakticky bez testování usedl do hatchbacku Hyundai i30, aby si připsal v sobotu 4. a v neděli 2. místo. Díky tomu se v průběžném pořadí vyšvihl na dělenou 2. příčku. A protože letos nepojedou obhájce titulu Michal Makeš ani loni stříbrný Tomáš Pekař, rázem se stává největší českou medailovou nadějí.

Pro rodící se šampionát formule 4 ve střední a východní Evropě byl rozumně zvolen stejný monopost Tatuus T-421 Abarth jako v Německu, Itálii nebo Španělsku. Povolena je i účast starších Tatuusů první generace F4-T014. (Foto: ACCR Formula 4 Championship)

Neúnavný promotér okruhových závodů Josef Křenek se přes zimu pustil do dalšího dobrodružství, když ohlásil vznik seriálu ACCR Formula 4 Championship. Ten by měl být certifikován FIA jako národní mistrovství formule 4, což mimo jiné znamená, že ti nejúspěšnější by si mohli připsat body pro tzv. superlicenci. Záměr je to jistě bohulibý, protože formule 4 je logickým krokem při přestupu mladých závodníků z motokárových tratí na velké okruhy. Jenže podle očekávání se dostavily porodní bolesti a úvodní klání na Hungaroringu muselo být zrušeno. Přihlásil se totiž jediný účastník! Jestli to bude začátkem června na rakouském Red Bull Ringu lepší, lze těžko odhadovat. Jedno je však jisté už teď: samostatné startovní pole se letos vytvořit nepodaří, závody se budou muset odjet v rámci zónové divize 2. Předběžně projevily zájem 4 týmy – mezi nimi český JMT Racing Engineering s jezdcem Vojtěchem Birgusem. Doufejme, že se časem jejich počet rozroste a i v našem regionu bude možné vychovávat naděje pro vyšší třídy monopostů. Náklady na účast v německém či italském mistrovství jsou pro drtivou většinu českých adeptů doslova vražedné.

Napsat komentář

Předchozí článek

Adam Březík: Chceme odčinit loňský výpadek

Další článek

To nejlepší z Valašské Rally ve fotografiích Lukáše Chuma

Nejnovější články

0 £0.00