Jílková našla nové působiště. Co bude s Bábíčkovou?

/
2577 přečtení
7 minut čtení

Žijeme v době, v níž elementární logika dostává řádně na frak. Téma žen v motorsportu budiž jedním z příkladů, kdy prázdné fráze narážejí na tvrdou realitu.

Nedávný krach čistě ženské okruhové série W opět rozvířil hladinu. Měla to být pomocná ruka pro nadějné závodnice na jejich cestě do vyšších pater automobilového sportu. Jenže po ní zůstaly dluhy v řádu milionů liber a pohádkám o přípravě na příští rok už snad nevěří ani jejich autoři. W Series je mrtvá a s ní i jeden z nejvykřičenějších pokusů, jak propagovat ženskou stopu ve většinově mužském prostředí. Nedokončená sezona se podle očekávání stala opět galapředstavením britské jezdkyně Jamie Chadwick. Už potřetí za sebou – jen s tím rozdílem, že tentokrát si prize money za vítězství téměř jistě neodnese… V 18členném startovním poli se letos poprvé objevila Češka. Tereza Bábíčková však jako jediná nezískala žádný bod, navíc nemohla odjet poslední závod. Při hostování v evropském šampionátu regionální formule 3 známém pod zkratkou FRECA (Formula Regional European Championship by Alpine) ošklivě havarovala a poranila si záda. Věřme, že se zcela zotaví a na závodní okruhy se příští rok vrátí. Zda a v jaké podobě se tak stane, není v tuto chvíli jasné.

Gabriela Jílková (vpravo) bude i příští rok závodit s vozem GT4, tentokrát v ryze ženské posádce. Doufejme, že nedopadne stejně jako letos. (Foto: PROsport Racing)

Naopak jistotu nedávno získala Gabriela Jílková, která letos nastoupila do německého i evropského seriálu vozů GT4 v barvách týmu Drago ZvO. Dokonce spřádala plány na přestup do třídy GT3, ale z velkolepých záměrů rychle sešlo. Také na poli relativně imunních „gétéček“ už se začíná projevovat krize, což vyhazovem pocítilo i několik dlouholetých továrních jezdců. Zjevně z jiného důvodu, o němž se však zarputile mlčí, byla ze stáje Drago ZvO vyhozena Jílková. V poměrně krátké době ovšem sehnala náhradní angažmá. Příští rok vytvoří čistě dámskou posádku v německém týmu PROsport Racing, kde osedlá Aston Martin Vantage AMR GT4. Její parťačkou se stane v Německu žijící Francouzka Célia Martin, která se dosud specializovala na vytrvalostní závody Nürburgring Langstrecken-Serie. Společně by měly absolvovat GT4 European Series a zřejmě i německý seriál ADAC GT4 Germany.

Nejúspěšnější automobilová závodnice 21. století Danica Patrick byla nejen rychlá na trati, ale také šikovná mimo ni. To dnešní generaci často chybí. (Foto: archiv)

Ženy v motorsportu to při soubojích s muži nemají snadné z mnoha důvodů. Bohužel falešná morálka současnosti jim dává plané naděje, které většinou končí jen u líbivých proklamací. Vezměme na vědomí, že automobilový a ještě více motocyklový sport je a zůstane doménou mužů. Na tom není nic špatného a už vůbec ne zavrženíhodného, jakkoliv si různí aktivisté mávající povinnými kvótami myslí opak. Přesto by byla chyba, kdyby se motorsport ženám uzavřel. Vždyť představují jeho oživení právě pro svou jinakost. Je dobře, že se řada z nich etabluje na významných pozicích v týmových managementech. Jako jezdkyně sice mají proti mužům určité nevýhody, ale to neznamená, že se nemohou prosadit. Některé to již dokázaly a další to jistě v budoucnu dokážou. Prázdné fráze o diverzitě jim však nepomohou, spíš ublíží.

Napsat komentář

Předchozí článek

Juniorský hrdina českého supermota

Další článek

Posádky dealerských týmů ŠKODA dominovaly

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00