Bída obchází motorsport, i Charouz už stahuje rolety

/
2384 přečtení
5 minut čtení

Kontroverzní podnikatel a někdejší mocný hybatel českého motorsportu Antonín Charouz končí se svými aktivitami ve formuli 2 a formuli 3. Majetek týmu Charouz Racing System je prodaný a za rok definitivně zmizí ze startovních listin i jméno Charouz.

Jediná česká stáj v paddocku Grand Prix byla letos vidět zejména zásluhou Enza Fittipaldiho, jenž zaznamenal několik pódiových umístění v mistrovství FIA F2. Brazilec slavného jména se dlouho držel ve hře o konečné pódium, ale nepovedený poslední víkend sezony 2022 v Abu Dhabi ho srazil na 8. místo. Na stejné příčce skončil i Charouz Racing System v hodnocení týmů, což je zdaleka nejlepší výsledek za dobu jeho pětiletého působení na této scéně. Zkušený obchodník okamžitě pochopil, že nastal čas jednat, a velmi rychle se dohodl na převzetí stáje německým týmem PHM Racing. Ten byl založen teprve v roce 2021 Paulem H. Müllerem a dosud působil ve formuli 4. Pro příští rok své angažmá významným způsobem posiluje, přičemž provoz závodních vozů a jejich nasazení bude mít nadále na starosti český personál sídlící v Žebráku u Berouna. Nový tým bude přechodně vystupovat pod oficiálním názvem PHM Racing by Charouz s tím, že od roku 2024 převezme kompletní servis rozšířené zázemí PHM Racingu v Berlíně. Česká stopa ve světě velkých cen se stane historií…

V barvách nově vytvořené entity PHM Racing by Charouz vstoupí do sezony FIA F2 2023 Roy Nissany (vlevo) a Brad Benavides. Kdo bude tým reprezentovat v šampionátu FIA F3 2023, zatím není jasné. (Foto: PHM Racing by Charouz)

„PHM Racing je v oblasti motorsportu novým jménem, ale už ve formuli 4 ukázal svou profesionalitu a konkurenceschopnost. Jsem si jist, že s našimi znalostmi a podporou může to samé dokázat i v mistrovstvích FIA F2 a FIA F3,“ komentoval situaci Antonín Charouz. Ten ještě stihl angažovat jezdeckou dvojici pro šampionát FIA F2 2023, kterou vytvoří 28letý Izraelec Roy Nissany a 21letý Američan španělského původu Brad Benavides. O obsazení kokpitů ve vozech formule 3 už rozhodne nový majitel. V každém případě padá některými českými fanoušky očekávaná varianta, že do jednoho z týmových monopostů Dallara F2 usedne Roman Staněk. Paul H. Müller krok zdůvodňuje rozšířením nabídky pro mladé talentované závodníky, kteří chtějí stoupat hierarchií tříd od formule 4 až třeba po formuli 1. V jeho domovském Německu se však k moci dostali zelení extremisté, což je pro motorsport hodně špatná zpráva. Bohulibý záměr už dostal první velkou ránu, když největší německý autoklub ADAC oznámil zrušení tamního mistrovství formule 4. To je šance pro rodící se středoevropský seriál ACCR F4, v němž by kromě PHM Racingu mohly nalézt nový domov i další německé týmy formule 4.

Napsat komentář

Předchozí článek

Česko bude v roce 2023 hostit světovou rallye i řadu dalších významných podniků

Další článek

Erik Cais v sezoně 2023

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00