Stále zřetelnější obrysy získává nový rallyový projekt, který bude mít oficiální premiéru 30. listopadu na TipCars Pražském rallysprintu. Tímto startem se Erik Cais stane součástí programu Hyundai Motorsport Customer Racing.
Mezi partnery posádky Erik Cais/Igor Bacigál budou patřit dodavatel maziv Yacco, výrobce nářadí Stalco, polská přepravní společnost DST – Transport & Logistics a česká značka svařovacích materiálů Kowax. O přípravu vozu a jeho servis se postará tým Martina Vlčka. Novou zbraní Erika Caise bude Hyundai i20 Rally2 v nejnovější specifikaci a 25letý rodák ze Zlína bude s tímto vozem nejen závodit, ale také se aktivně podílet na jeho vývoji. V rámci přípravy se už zúčastnil dvou testovacích jízd na klikatých alpských silnicích ve Francii a Švýcarsku. „Sezóna 2025 přinese velké změny, ale bude to cenný krok vpřed. Spolupracovat s Hyundai Motorsport Customer Racing je pro mě čest, přičemž silný tým a partneři mi umožňují hledět do budoucnosti s optimismem. Řadu měsíců jsme tvrdě pracovali a čeká nás mnoho výzev. Už jsem měl možnost vyzkoušet si vůz při testování a udělal na mě ohromný dojem,“ svěřil se s prvními pocity Erik Cais. Program sezóny 2025 bude zahrnovat minimálně 10 startů s důrazem na mistrovství ČR. „Velká část naší historie je spjata s týmem Hyundai Motorsport a jsme rádi, že nám v Alzenau opět projevili důvěru. Společně jsme sahali po titulech v mistrovství světa i národních šampionátech a tuto sobotu zahajujeme nový program. Jsem rád, že máme v týmu tak talentovaného mladého jezdce, jakým je Erik Cais, a jednáme o dalším rozšíření sestavy. Čeká nás velmi nabitý a vzrušující rok 2025,“ přidal svůj komentář šéf týmu Martin Vlček.
Vše nasvědčuje tomu, že nadcházející sezona českého mistrovství bude velmi zajímavá. Vedle Erika Caise s novým Hyundaiem se k favoritům tradičně zařadí zkušený matador Jan Kopecký, s další Škodou Fabia by měl pokračovat Adam Březík. Minimálně občas se objeví úřadující domácí šampion Dominik Stříteský, který se chce zaměřit na mistrovství Evropy. Tamtéž směřují snahy Filipa Mareše, ale také on se tu a tam na tuzemských tratích jistě ukáže. Toyota na nich bude mít zastoupení i prostřednictvím Jakuba Jirovce a nedá se vyloučit ani překvapení (Pech? Semerád?). Do auta Rally2 chce trvale usednout Filip Kohn a další možnosti zůstávají otevřené. V každém případě rallyový mistrák získá i po eventuelním odchodu Dominika Stříteského do Evropy náboj a především diverzitu. Zdá se, že Škoda Fabia Cup příští rok nehrozí.