Český autokrosař Zdeněk Antony se stal poprvé ve své kariéře mistrem Evropy v královské divizi SuperBuggy. Životní úspěch si zajistil v italské Maggioře, kde dojel druhý, zatímco jeho největší soupeř a krajan v jedné osobě Petr Nikodém po problémech nepostoupil do finálové jízdy.
Přestože mu je teprve 33 let, v terénu toho už vyzkoušel hodně na 2 i 4 kolech. Jako syn úspěšného československého reprezentanta v motokrosu a enduru Zdeňka Antonyho staršího samozřejmě začínal na motokrosové motorce, ale po zranění se jeho sportovní dráha ubrala autokrosovým směrem. Stal se juniorským mistrem ČR v roce 2007, později několik let laboroval s různými cestovními vozy včetně historické Škody Rapid. Návrat k buginám nebyl snadný ani přímočarý, často ho zlobila technika. Letos se mu však větší problémy vyhnuly, naopak suverén posledních dvou sezon Petr Nikodém jich měl více než obvykle. A tak si valtický jezdec týmu KRTZ Motorsport vytvořil náskok, který ve španělské Mollerusse už nikdo ze soupeřů nemůže překonat. Základem úspěchu se stal přechod na osvědčený stroj Alfa Racing, do něhož po letech s Volvem zabudoval poněkud choulostivý, ale výkonný turbomotor Honda. Ten letos hodně potrápil právě Nikodéma, což Antonymu nabídlo šanci, kterou využil k zisku svého prvního evropského titulu.
Z italské Maggiory odjížděli jako mistři Evropy i další autokrosaři. Mezi juniory se letos raduje nizozemský mladík Nathan Ottink, v divizi CrossCar zopakoval triumf z roku 2022 favorizovaný Francouz David Méat. Španělské finále tak rozřeší poslední tajenku – a sice kdo bude šampionem v šestnáctistovkách. Zatím vede Němec Markus Wibbeler, ale reálnou naději má i náš Arnošt Florián a bez šance není ani obhájce titulu Jakub Novotný.