Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/htdocs5/ceskymotorsportcz/home/www/wp-content/themes/fox/inc/admin/import.php on line 377
Blonďatá Češka se dočkala první výhry s prototypem – Český Motorsport

Blonďatá Češka se dočkala první výhry s prototypem

/
1903 přečtení
4 minut čtení

Česká závodnice Gabriela Jílková válí nejen na německých okruzích. Největší úspěch své dosavadní kariéry oslavila v nizozemském Zandvoortu.

Po loňské turbulentní sezoně v seriálu ADAC GT4 Germany letos povýšila do německého Prototype Cupu, který spolupořádá autoklub ADAC s nizozemskou společností Creventic. A už ve třetím podniku dosáhla na vítězství. Pomohly jí k tomu nejen zkušenosti s vozem někdejší formule Renault, které posbírala zhruba před 10 lety, ale také nový partner v posádce. Švýcara Lucase Maurona nahradil Španěl Xavier Lloveras, jehož jezdecké kvality jsou přece jenom vyšší. Právě on položil základ výhry ve 2. závodě, když zajel pole position a od startu se ujal vedení. Česká jezdkyně převzala Duqueine D08 stáje van ommen racing by DataLab pro závěrečný stint a vedení nejen udržela, ale ještě ho výrazně navýšila. V cíli se oba členové posádky mohli radovat ze zaslouženého triumfu.

Sportovní prototyp LMP3 už je poměrně rychlé závodní auto generující přítlak. Při jeho ovládání se návyky z monopostů uplatní více než zkušenosti s cestovními vozy. (Foto: Creventic B.V.)

„Věděla jsem, že za předčasný start dostaneme k našemu času připočtených 5 sekund. Bylo mi jasné, že do toho musím dát všechno. Měli jsme šanci na vítězství a pro to jsem chtěla udělat vše,“ zhodnotila nedělní závod ze svého pohledu Jílková. Česko-španělská dvojice nechyběla na stupních vítězů ani v sobotu, kdy si dojela pro 3. místo. Výrazný bodový příděl posunul naši jezdkyni na 4. příčku průběžného pořadí, ale další cestu vzhůru minimálně přibrzdí termínová kolize s jinými povinnostmi. Do dalšího klání na městském okruhu Norisring v Norimberku nezasáhne, protože ve stejném termínu absolvuje závody francouzského mistrovství FFSA GT4 France na okruhu Val de Vienne. Pak už zbývá jen závěrečná dvojice podniků začátkem září v Assenu a v polovině října na Nürburgringu. Bez ohledu na jejich výsledky lze už teď konstatovat, že premiérovou sezonu za volantem rychlého prototypu Gabriela Jílková zvládla. Pomůže jí to na cestě k vyšším metám?

Napsat komentář

Předchozí článek

Do vinic se Škodou Karoq

Další článek

Není NASCAR jako NASCAR

Nejnovější články

0 £0.00