Zůstanou jen vzpomínky

/
210 přečtení
5 minut čtení

Pohled do sportovních kalendářů našich okruhů je v posledních letech tristní. A velmi pravděpodobně bude hůř… Šance, že by se u nás ještě někdy podařilo uspořádat významný mezinárodní závod, se limitně blíží nule. Smutný je zejména fakt, že i za tzv. totalitního režimu 80. let to šlo – železná opona zjevně nebyla překážkou. Tou se staly až prapodivné privatizace našich okruhů mnohem později. Z různých důvodů se věci dostaly do fáze, kdy fandům špičkového automobilového i motocyklového sportu zůstanou už jen vzpomínky. Jednu takovou si rozhodně zaslouží datum 16. dubna 2001. Přesně před 20 lety se na Masarykově okruhu v Brně odehrál jeden z největších okruhových závodů automobilů v moderních českých dějinách – BVV Autosalon Brno Super Racing Weekend.

O tehdy velikonočním víkendu se spojily 2 ve své době prestižní seriály – mistrovství FIA vozů GT a mistrovství Evropy cestovních automobilů. Vytrvalostní závod „gétéček“ na 3 hodiny ovládly Chryslery Viper GTS-R. V kvalifikaci nejrychlejší Chrysler stáje Paula Belmonda se až do cíle nedostal, přesto americké „zmije“ obsadily kompletní stupně vítězů. Po 77 kolech vyhráli ostřílení francouzští matadoři Christophe Bouchut a Jean-Philippe Belloc z týmu Larbre Compétition, za nimi dojela druhá Belmondova posádka Derichebourg/Vosse a třetí skončil nizozemský tým Carsport s dvojicí Bleekemolen/Hezemans. Těsně pod stupni vítězů zůstali Britové Campbell-Walter a Dean, kteří se střídali za volantem rychlého Listeru Storm GTM se sedmilitrovým motorem Jaguar. Pátí Italové Naspetti a Schiattarella s Ferrari 550 Maranello týmu Rafanelli už měli jednokolovou ztrátu. Do závodu odstartovaly i 2 vozy Porsche 911 GT3 RS české stáje ISR. Tomáš Enge se zpočátku držel velmi dobře, ale nakonec se Slovákem Malchárkem dojeli osmnáctí, Milan Maděryč s Čechoameričanem Tomem Sedivym byli klasifikováni na 28. místě.

Foto: Stellantis

Evropský šampionát cestovních vozů se stal kořistí továrního týmu Alfa Romeo Nordauto Squadra Corse. Kvalifikaci pro sebe rozhodl Fabrizio Giovanardi s Alfou Romeo 156, aby si dojel pro vítězství ve 2. závodní jízdě prodlouženého víkendu. Jeho týmový kolega Nicola Larini skončil hned za ním, přičemž v 1. jízdě si pořadí prohodili. Krok s nimi dokázal částečně držet jen krajan Gabriele Tarquini s Hondou Accord, ostatní už měli citelnější ztrátu. Brněnská trať Alfám Romeo sedla, a tak do pořadí na předních příčkách příliš nepromluvily nejen Hondy, ale ani jinak rychlé čtyřkolky Audi A4. Úchvatné automobily Superturismo však v každém případě vytvořily více než důstojnou kulisu vytrvalostnímu klání vozů GT. V této symbióze oba seriály přetrvaly v Brně do roku 2004.

Předchozí článek

Nic nového pod sluncem

Další článek

Filip Salač: „V Portugalsku to byly vytrpěné body“

Nejnovější články

0 £0.00