Chorvatská rally objektivem a slovem Lukáše Chuma

1071 přečtení
7 minut čtení

Navštívili jsme novou soutěž v kalendáři mistrovství světa v okolí Záhřebu. Chorvaté by jistě našli dostatek prašných cest na uspořádaní další šotolinové rally, ale byla by velká škoda nevyužít specificky kluzkých chorvatských asfaltů, které nemají obdoby. Rally Chorvatsko do kalendáře bez ostychu patří!

Ogierův závod

O tom, že Francouz patří mezi asfaltové specialisty není pochyb. Potvrdil to i v Chorvatsku, kde by si za svůj famózní výkon zasloužil jedničku. Záměrně bez hvězdičky, protože hvězdičku ztratil střetem s civilním vozem značky BMW v neděli ráno a následným ujetím chorvatským policistům. Nakolik bylo ujetí oprávněné či neoprávněné není v tomto ohledu rozhodující, tak či tak to lehce kazí celkový dojem. Aby toho nebylo málo, tak těsně nato ještě nezastavil na červenou. Ogier to odůvodnil tím, že byl rozhozený z předešlých událostí. S poškozeným autem hned na další rychlostní zkoušce nabral ztrátu a ztratil vedení 2 měřené testy před koncem. Pravděpodobně to ale bylo způsobené pouze Ogierovou nedůvěrou v pošramocený speciál Toyota Yaris WRC, protože na závěrečné Powerstage vytáhl francouzský multišampion eso z rukávu a i díky chybce Elfyna Evanse v poslední zatáčce grandiózně zvítězil. Ve vítězství nevěřil ani sám Sébastien Ogier, když přijel do stopky. Většina médií i po jeho odjezdu stále čekala v cíli na příjezd Elfyna Evanse, protože to podle mezičasů stále vypadalo právě na jeho prvenství. O to větší výbuch emocí nastal, když Evans přijel do cíle a jeho celková ztráta po 300 ostrých kilometrech byla pouhých 0,6 vteřiny.

Čech ve službách Toyota Gazoo Racing

David Zubíček. Již druhý úspěšný Čech po Milanu Poláčkovi nově v řadách týmu Toyota Gazoo Racing. Rodák ze Zlínska se stal závodním inženýrem japonského jezdce Takamoto Katsuty. Natočili jsme s ním rozhovor o jeho cestě a o nové práci, kterou pod vedením Jari-Matti Latvaly odvádí. Uvidíte ho již v pondělí 3. května ve 20:05 na televizní stanici Nova Sport 1 a VOYO.

Debut Fourmauxe

Sympatický Francouz dostal v Chorvatsku důvěru od šéfa týmu M-Sport Malcolma Wilsona a ten ho posadil poprvé do Fordu Fiesta RS WRC. Nezklamal. Hned při svém prvním startu obsadil pátou příčku a porazil i týmového kolegu Greensmitha, který už ve speciálu WRC značky Ford jezdí druhou sezónu. Vsadil Wilson při pohledu do budoucna na správnou kartu?

Covidová doba rallyová

Něco takového rally historicky nepamatuje. Mistrovství světa v rally ale najelo jako jeden z prvních sportů na planetě už loni do kolejí, v kterých je možné nejvyšší soutěže po celém světě odjet i za existence covidového neřáda. Stojí to ale spoustu úsilí a omezení navíc. Nejen, že se závody oficiálně konají za zavřenými dveřmi, ale ani za nimi není nic jako dřív. Tzv. bublina je přísně nastavena. Do servisu prakticky mohou vstupovat jen jezdci, týmy a novináři, kteří zase nemohou na rychlostní zkoušky a naopak. Rozhovory s jezdci se konají pouze v mixzóně, kde jsou z bariér vytvořeny rozestupy. Jakýkoliv styk posádek s okolním světem je omezován na minimum, atd.

Místňáci

Chorvati nezklamali. Nesmírně přívětiví, pohostinní a energičtí, hrdí vlastenci, kteří mají Čechy v oblibě. Nejednou jsme se setkali s Chorvatem, který když viděl českou poznávací značku na našem autě, tak k nám přišel, prohodil pár slov a mezi nimi nezapomněl říct, že jsme jako Češi pro ně srdcovka.

Kamera, akce!

Posbírali jsme pro Vás v Chorvatsku spoustu zajímavého obsahu s největšími hvězdami světové rally. Sledujte dál Český motorsport!

Předchozí článek

Roman Kresta: „Tratí, na kterých se dnes ještě může závodit, je bohužel čím dál méně“

Další článek

Bomba: Autodrom Most konečně na mapě velkého motorsportu!

Nejnovější články

0 £0.00