Buď a nebo: Roman Staněk zkusí napotřetí prorazit ve formuli 3

/
1277 přečtení
4 minut čtení

Český jezdec Roman Staněk vstoupí do své 3. kompletní sezony ve formuli 3. Pojede v barvách loni vítězného týmu Trident Motorsport a pokusí se konečně výrazněji promluvit do pořadí na špici. Bude platit, že do třetice všeho dobrého?

Za pár dnů 18letého závodníka čeká sezona pravdy. Po 2 letech už není prostor pro výmluvy. Staněk si mistrovství FIA vozů F3 zkusil poprvé v roce 2020, kdy nastoupil v barvách české stáje Charouz Racing System. Díky 8. místu v Monze bodoval, což nebylo na nováčka špatné. Loni přestoupil do britského týmu Hitech Grand Prix, ale výrazně vyšší ambice úplně nenaplnil. Pouze čtyřikrát z 20 možností se dostal na body a v konečném pořadí obsadil 16. místo. V listopadu pak usedl do Dallary italského Tridentu při posezonních testech a zaznamenal v nich 5. nejrychlejší čas. V barvách této špičkové italské stáje absolvuje kompletní letošní šampionát a pokud neukáže výrazný progres, zřejmě to bude jeho poslední rok v paddocku Grand Prix. Budget na sezonu ve formuli 3 se u nejlepších týmů pohybuje kolem milionu eur, ve formuli 2 pak šplhá až ke 3 milionům.

„Během mých prvních 2 sezon v tomto mistrovství jsem se neustále zlepšoval a jsem si jist, že s týmem Trident Motorsport budu mít k dispozici vše potřebné pro závodění na vysoké úrovni,“

prohlásil mimo jiné český jezdec.

Jenže velmi podobné věty pronášel už před rokem, když oznamoval dohodu s britským Hitechem. Tentokrát už ale bude muset přesvědčit rychlostí, má-li mít jeho kariéra v monopostech smysluplné pokračování. Zaměřit se musí zejména na kvalifikace, které se mu loni ne zcela dařily a které letos budou hrát zásadní roli. Závod s reverzním roštem totiž bude pouze jeden, což ztíží dostupnost bodů pro závodníky s horšími kvalifikačními časy.

Roman Staněk vstupuje do sezony, která rozhodne o jeho další kariéře. (Foto: Trident Motorsport)

Týmovými kolegy Romana Staňka budou další 18letí mladíci – Jonny Edgar z Velké Británie a Zane Maloney z exotického Barbadosu. Se svými zkušenostmi by měl být český jezdec lídrem týmu. Jestli tomu tak skutečně bude, uvidíme již zanedlouho. Devítidílný seriál startuje 18. března v bahrajnském Sakhiru. Každý víkend má na programu dvojici závodů – hlavní Feature Race a méně bodovaný Sprint Race z reverzního roštu. Český motorsport bude držet palce.

Napsat komentář

Předchozí článek

Bude modrá dobrá?

Další článek

Speciální díl Českého motorsportu z Rallye Monte Carlo je online

Nejnovější články

V polovině hotovo?

Mistrovství světa silničních motocyklů vycházejících ze sériové produkce uzavřelo o víkendu na mosteckém autodromu první poločas.

Český ústup ze slávy

Automobilové závody do vrchu bývaly téměř jistou zásobárnou evropských medailí pro české jezdce. Tentokrát vše nasvědčuje

0 £0.00