Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /web/htdocs5/ceskymotorsportcz/home/www/wp-content/themes/fox/inc/admin/import.php on line 377
Zajímavosti na Rally Šumava 2021 skrz hledáček Lukáše Chuma – Český Motorsport

Zajímavosti na Rally Šumava 2021 skrz hledáček Lukáše Chuma

1141 přečtení
6 minut čtení

Druhým podnikem v kalendáři mistrovství České republiky v rally byla nejstarší soutěž na českém území – Rallye Šumava Klatovy. Letošní ročník tradičního podniku se nesl stejně jako úvod sezony na Valašsku v duchu „covidových“ opatření a bez diváků. Okořeněný však byl návratem známých úseků z minulosti. Tým Českého motorsportu na jihozápadě republiky nechyběl.

Štajfův skok

Zrádný šumavský skok už vyškolil nejednu posádku. Pojmenovaný po jezdci Vojtěchu Štajfovi je od roku 2009, kdy zde při premiéře vozu Subaru Impreza STI N14 Štajf velmi tvrdě havaroval. Rozhodil ho doskok a následoval tvrdý náraz do stromů na kraji lesa, z nichž jeden dokonce přerazil. Velkou krizi zde v minulosti zaznamenal např. i Václav Pech s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Letos vše naštěstí proběhlo bez větších problémů, ale při pohledu na letící vozy a na jejich následné zmizení v lese po rychlé, uskákané cestě se ježily chlupy na těle.

Legendární mlázovská kosa

Přestože v Mlázovech měli pořadatelé Rally Šumava dlouhé roky zavřené dveře, patří tamní ostré odbočení už k inventáři nejstarší soutěže na českém území. Fanoušci si mohou pamatovat mlázovskou kosu obloženou diváky z dob, kdy se Rally Šumava jezdila na sněhu. Naposledy tudy vedl měřený úsek v roce 2006. Letos se do Mlázov závodní vozy vrátily, avšak chyběla zmíněná mohutná divácká kulisa. Doufejme, že v příštím roce o tuto ikonickou atmosféru diváci nepřijdou.

Smolné turbo

Po Valašské Rally se smůla nevyhnula Václavu Pechovi ani na Šumavě. Zatímco za odstoupení v úvodu sezony si mohl plzeňský jezdec sám kvůli kontaktu s betonovým anticutovacím kuželem, na domácí soutěži ho trápila technika. Krátce po startu poslední rychlostní zkoušky 1. etapy se rozpadla výfuková turbínka na turbu jeho závodního speciálu Ford Focus WRC. Kusy turbíny prolétly výfukovým potrubím až do katalyzátoru, kde poškodily další komponenty. Problém se stal zrovna na nejdelší, téměř třiadvacetikilometrové rychlostní zkoušce Strašínská. Pech se rozhodl dojet do cíle, ale nabral čtyřminutovou ztrátu. Následovaly starosti, aby bylo turbo dostatečné vychlazené těsně předtím než se v servisu mechanici pustí do jeho výměny. Mechanici EuroOil teamu předvedli v servisu koncert, turbo vyměnili a Pech mohl v neděli pokračovat.

Sekačky a bagry?

Nebo závodní auta? Asi tak by se dalo popsat odbočení na panelovou cestu krátce po startu rychlostní zkoušky Koráb. Jezdci svá auta rok od roku posílají hlouběji a hlouběji do vnitřku této zatáčky. Tam se ovšem nachází velká díra. Člověk kroutí hlavou, když vidí, co dnešní vozy vydrží.

Backstage dealerského focení

Během Rally Šumava proběhlo v areálu bývalých vojenských kasáren v Janovicích nad Úhlavou společné focení všech osmi dealerských posádek Škoda. Máme zákulisní fotografie!

První ceremoniál sezony

Další náznak návratu do starých kolejí? Na náměstí Míru v Klatovech pořadatelé zorganizovali startovní i cílový ceremoniál. Ačkoliv byl jako celá Rally Šumava bez divácké účasti, je to dobré známení. Fanoušci při rally vytváří skvělou atmosféru a posádky se na ně už těší! Mimochodem – chybí i fotografům na fotografiích!

Předchozí článek

2. díl z Chorvatské rally online

Další článek

3. díl Českého motorsportu z Rally Šumava už dnes večer na Nova Sport1!

Nejnovější články

0 £0.00