Formule 4 míří do Česka i s certifikací FIA

/
658 přečtení
5 minut čtení

Po ročním odkladu by se v příští sezoně měla roztočit kola středoevropského seriálu ACCR Formula 4 Championship. Mladí talenti konečně dostanou příležitost smysluplně přestoupit z kartingu na „velké“ automobilové okruhy. Kolik jich premiérový ročník přivede na start?

Formule 4 zapustila kořeny po celém světě jako školní třída, přes kterou proudí na okruhy mladá závodnická krev z motokár. Ve středoevropských poměrech se zatím omezovala na sporadické starty jednotlivců v rámci zónové divize 2. Už letos se plánovalo vypsání alespoň samostatné klasifikace, ale bohužel se téměř nikdo nepřihlásil. Pro rok 2023 slibuje český promotér Křenek Motorsport dokonce separátní závody. Jestli se sejde dostatečný počet startujících k tomu, aby se tak mohlo stát, zůstává velkou neznámou. Doba není motorsportu příznivě nakloněna a přestože rozpočet na sezonu by neměl překročit 100 000 eur, i to bude pro řadu zejména mladých jezdců extrémně limitujícím faktorem. Nepomáhá ani skutečnost, že všichni musejí povinně používat druhou generaci monopostů Tatuus T-421 Abarth. Ty jsou pochopitelně dražší než dnes již výběhová řada T-014. Jenže seriály certifikované FIA měly pro souběh obou generací výjimku pouze letos a od příštího roku už vozy bez ochrany kokpitu HALO (lidově řečeno svatozáře) povolené nejsou. Slabou útěchou pro jezdce se silným sponzorským zázemím budiž fakt, že se stejnou technikou mohou absolvovat také německý nebo italský šampionát.

Monoposty formule 4 doprovodí cestovní vozy TCR. Startovní pole se v obou případech zřejmě budou potýkat s nedostatečnou kvantitou. Doufejme, že ne fatálně… (Foto: Křenek Motorsport)

Souběžně s novým středoevropským seriálem „ef-čtyřek“ pod patronací Autoklubu České republiky (odtud zkratka ACCR) se odehraje TCR Eastern Europe – stejným promotérem organizovaná regionální série cestovních vozů vstupující do 4. roku svého života. Kalendář podobně jako letos čítá 6 závodních víkendů, většinově společných se zónovým mistrovstvím FIA CEZ a ESET Cupem. Nicméně po několika prakticky totožných ročnících v něm dochází k výraznějším změnám. Vypadly okruhy v polské Poznani a chorvatském Grobniku. Vůbec poprvé se pojede v Německu, které do středoevropské zóny podle FIA nepatří, ale minimálně účastníci z Česka a Polska to do východoněmeckého Oscherslebenu nebudou mít daleko. Po delší absenci se do kalendáře vrací Most, takže ACCR Formula 4 i TCR Eastern Europe budou v Česku k vidění hned dvakrát. Bohužel mostecký autodrom vsadil všechno na jedinou kartu – DTM. Tahle sázka nevyšla, všechny prestižnější automobilové závody jsou rozebrány, a tak přichází na milost něco, co bylo před lety z Mostu vyobcováno. Dokonce i v tehdy tradičním termínu na začátku srpna…

Kalendář ACCR F4 + TCR Eastern Europe 2023

8.-9.4.Motorsport Arena Oschersleben (Německo)
29.-30.4.Hungaroring (Maďarsko)
20.-21.5.Red Bull Ring (Rakousko)
9.-11.6.Slovakiaring (Slovensko)
5.-6.8.Autodrom Most (Česko)
9.-10.9.Automotodrom Brno (Česko)

Napsat komentář

Předchozí článek

Nová Škoda Fabia RS Rally2 jde do boje. Nechybí u toho fotograf Lukáš Chum

Další článek

Vítězná premiéra

Nejnovější články

0 £0.00