Středoevropská rally má finální podobu

/
524 přečtení
8 minut čtení

Po několika změnách je program Středoevropské rally, předposledního dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích 2023, konečně definitivní.

Historicky první světová rallye na českém území začne ve čtvrtek 26. října slavnostním startem v Praze na Hradčanském náměstí ve 13 hodin. O hodinu později odstartuje první vůz do 2,44 km dlouhé rychlostní zkoušky na dostihovém závodišti ve Velké Chuchli. Kvůli ní bude jen o pár dnů dříve v části areálu položen nový asfaltový koberec. Jakou bude mít stabilitu, se teprve uvidí. Ještě týž den večer od 18:05 hodin bude na programu 8,92 km dlouhá rychlostní zkouška v Klatovech známá jako Čínovský okruh. Páteční etapa se odehraje na třech šumavských úsecích v okolí Prachatic a Vimperku. Rychlostní zkoušky Vlachovo Březí (13,71 km), Zvotoky (24,29 km) a Šumavské Hoštice (23,37 km) se pojedou dvakrát. V Prachaticích na náměstí bude umístěna technická zóna pro přezouvání pneumatik a přeskupení, večer se týmy vrátí do hlavní servisní zóny v německém Passau. V sobotu a v neděli se pokračuje na území Německa a Rakouska. Celkem čeká na posádky 18 rychlostních zkoušek o délce 313 km, celá trasa včetně přejezdů měří 1670 km. Vítěz bude znám v neděli po obědě, slavnostní vyhlášení proběhne v Pasově od 14:30 hodin.

Takto vypadá definitivní program premiérového ročníku Středoevropské rally.

Středoevropská rally (oficiálně Central European Rally) se jako první podnik MS v dějinách uskuteční na území 3 států – konkrétně v trojmezí Česka, Německa a Rakouska. Organizační tým tvořený trojicí autoklubů zveřejnil několik zajímavých čísel ze zákulisí.

Trasa (zaokrouhleno na jednotky):

1670 kilometrů je celková vzdálenost CER (rychlostní zkoušky a přejezdy).

313 měřených kilometrů se pojede na celkem 18 rychlostních zkouškách.

26 km je vzdálenost nejdelší rychlostní zkoušky (sobotní Mühltal v Rakousku).


Celkem 18 RZ bude zahrnovat:

4 rychlostní zkoušky v Německu (plus středeční shakedown).

6 rychlostních zkoušek v Rakousku.

8 rychlostních zkoušek (z toho 2 superspeciální) v Česku.

Bezpečnost:

1700 traťových maršálů se postará o bezpečnost na rychlostních zkouškách.

45 maršálů zajistí bezpečnost a organizaci v servisním parkovišti.

8 vozů specializovaných záchranných týmů MIC (Medical Intervention Cars) bude každý den na rychlostních zkouškách připraveno poskytnout rychlou lékařskou pomoc v případě nehody.

14 sanitních vozů s téměř padesátkou zdravotníků (záchranáři a lékaři) zajistí případnou lékařskou pomoc na rychlostních zkouškách a v servisním parkovišti.

14 hasičských vozidel s desítkami členů dobrovolných a profesionálních hasičských sborů z celého regionu bude připraveno zasáhnout u požárů na rychlostních zkouškách.

34 000 metrů mobilních zábran bude použito na vymezení diváckých zón.

80 000 metrů trasovacích pásek z recyklovatelného materiálu vytyčí přístupové koridory.

2400 osob v okolí rychlostních zkoušek bude pomáhat s organizací parkovišť, diváckých míst, kyvadlovou dopravou a dalšími úkoly.

Organizační tým:

12 osob tvoří jádro organizačního týmu, který od konce roku 2022 pracuje na přípravách CER.

16 osob bude součástí centrálního řídící orgánu (rally control), který bude dohlížet na průběh podniku.

170 osob působí v rozšířeném organizačním týmu – patří k nim sportovní komisaři, techničtí komisaři a další delegovaní činovníci.

25 vozidel s elektrickým nebo vodíkovým pohonem bude použito jako organizační vozidla.

Udržitelnost:

2-3 kontejnery k pečlivému třídění odpadu budou umístěny na každém diváckém místě.

50 stravovacích zařízení s obsluhou se bude starat o zajištění občerstvení v servisním parkovišti a na rychlostních zkouškách, samozřejmostí je používání recyklovatelného nebo vratného nádobí.

9 zvláštních speciálních cen udělí pořadatelé CER nejúspěšnějším týmům, tyto trofeje budou vyrobeny v regionálních dílnách osobami se zdravotním postižením.

100 tašek na dokumenty, vyrobených z recyklovaných vyřazených reklamních bannerů, obdrží soutěžní týmy.

Napsat komentář

Předchozí článek

Zašlá sláva tahačů

Další článek

Roman Staněk před zásadní otázkou: jak dál?

Nejnovější články

Zašlá sláva tahačů

Býval to jeden z highlightů motoristické sportovní sezony v Česku. Závody nákladních aut sice v principu

0 £0.00