Významná událost pro český motorsport! Letos budeme mít zastoupení v prestižním šampionátu superbiků. Oliver König podepsal smlouvu se španělským týmem Orelac Racing a stane se historicky pátým pravidelným účastníkem elitní motocyklové série s českou národností.
Oliver König je prvním motocyklovým jezdcem v historii, který se z nejslabší třídy Supersport 300 přesune rovnou do superbiků, a ve startovním poli bude jako 20letý nejmladším závodníkem. „Zprávu jsem se dozvěděl o Vánocích. Reakce na to byla: no do prd… Krásné! I když je to velký skok, smysl to dává. Litrové motorky mi sedí a věřím, že to zvládnu,“ prohlásil König, který si motocykl třídy Superbike zkusil při posledním loňském podniku v Indonésii. A právě časy, které tam dokázal pražský závodník zajet, byly pro přestup rozhodující.
V minulém roce bojoval v nejslabší třídě Supersport 300, kde skončil celkově jedenáctý. To zásadní ale přišlo v Indonésii. Právě tam na sebe český jezdec upozornil. V kvalifikačním superpole skončil s odstupem méně než 3 sekund na pozdějšího šampiona Topraka Razgatlioglua a na předposledního Španěla Tita Rabata, mimo jiné exmistra světa ve třídě Moto2 a bývalého jezdce MotoGP, ztratil pouze 0,6 sekundy. „Tohle byl z mého pohledu zásadní faktor. Kawasaki sbírá data, viděli Olivera, jak za víkend pořád na litrové motorce zrychloval v těžkých deštivých podmínkách, přestože toho v tréninku moc nenajezdil. Určitě si toho všimli,“ říká jezdcův manažer Miloš Čihák, podle něhož litrová motorka Königovi sedí. „Může za to jeho stavba těla a výška. Má velký cit pro plyn a talent. Dokáže si závod skvěle strategicky rozvrhnout a zaútočit v pravý moment. Důležité je, že zbytečně neblázní a nepadá. Kdyby si občas škrtnul o bod, tak by to bylo více než dobré. První sezona bude hodně těžká.“
Königa tak letos čeká ohromná změna, bude závodit proti nejlepším jezdcům světa na produkčních motorkách. Hlavními hvězdami superbiků jsou Turek Toprak Razgatlioglu a Britové Jonathan Rea a Scott Redding. „Bude to velký skok, protože jdu z motorky, která měla 50 koní, na stroj s 250 koňmi. Jenže na litrové motorce se cítím o dost lépe. Je to více o jezdci než o tom, jestli se umím vyvézt a jak je motorka silná. Je to o tom, jestli má závodník cit a koule na to brzdit později. A to mi vyhovuje, protože nejsem klasický obloučkář, co se vyváží za jinými,“ doplňuje König. V týmu Orelac Racing by měl nahradit Španěla Isaaca Vinalese. Cíle si nedává, dokonce ani nemůže. „Podmínkou smlouvy se španělským týmem bylo, abych si nekladl cíle. Chci se poučit z chyb, které jsem udělal v Indonésii, a postupně předvádět progres, který má smysl. Na tom litru se učí každý, ale je to neuvěřitelně zábavná motorka.“
Působení Olivera Königa ve světových superbikách podporuje také Autodrom Most, který se stal jedním z jeho partnerů. „V minulém roce se nám společně s Autoklubem ČR podařilo získat pro Českou republiku mistrovství světa superbiků. Stálé angažmá českého zástupce v nejvyšší třídě je pro nás tou nejlepší zprávou. Oliverovi se loni v Mostě dařilo a spojení s naším okruhem je logickým krokem,“ komentuje zapojení společnosti Autodrom Most předseda jejího představenstva Josef Zajíček. V Mostě se pojede o posledním červencovém víkendu. Tamní areál se neustále vylepšuje. „Máme nový povrch, rozšířené bezpečnostní zóny a čekáme, že letos budou padat traťové rekordy. Určitě se bude na co dívat,“ hlásí pořadatelskou připravenost Josef Zajíček.