„Ogier si umí přesně říct, jaké auto chce,“ říká David Zubíček, závodní inženýr Toyoty Gazoo Racing

//
3.9K přečtení
2 minut čtení

Když rodák ze Zlínska odmalička stával podél tratí domácí Barum Rally, snil o tom, že se jednoho dne stane součástí velkého rallyového týmu. Cesta za jeho snem začala již studiem na střední škole automobilní. Následně vystudoval Vysoké učení technické, během kterého se účastnil projektu Formula Student. Cílem této mezinárodní studentské soutěže je navrhnout a postavit úspěšný monopost formule, který poté závodí na okruzích. Ti nejlepší z tohoto projektu jsou pak blízko příležitosti stát se součástí největších světových týmů napříč všemi kategoriemi motorsportu.

Po dostudování začal Zubíček pracovat v týmu Romana Kresty, kde se staral o speciály Škoda Fabia R5. V něm strávil čtyři a půl roku a v letošním roce dostal příležitost v týmu Toyota Gazoo Racing. Pracuje konkrétně jako závodní inženýr Japonce Takamoto Katsuty. Má na starosti techniku a nastavení jeho vozu v rámci závodů mistrovství světa. Cílem Zubíčkovy práce je, aby Katsutovy výkony postupně rostly. První soutěží Davida Zubíčka v barvách japonského továrního týmu byla Chorvatská rally, ale účastní se nejen závodů. Podílí se i na testování a dalším vývoji. Vzhledem k tomu je spoustu dní v roce mimo domov. Při těchto aktivitách se setkává a pracuje i s dalšími jezdci týmu.

David Zubíček provádějící pečlivou inspekci vozu Takamoto Katsuty po shakedownu na Chorvatské rally.

Co obnáší práce závodního inženýra?

Jednoduše řečeno má závodní inženýr svou představu o tom, jak by závodní auto mělo na trati fungovat. Svou představu o chování vozu má i jezdec a oba se spolu snaží najít kompromis v nastavení, aby byl soutěžní speciál rychlý a zároveň jeho chování sedělo jezdeckému stylu konkrétního jezdce.

Pusťte si úplný rozhovor s Davidem Zubíčkem, jenž se celý nevešel do druhého dílu pořadu Český motorsport. Zubíček v něm prozrazuje, jak složitá byla cesta do týmu Toyota Gazoo Racing, jaká práce stojí na jeho bedrech, jaké je to být v jednom týmu se Sébastienem Ogierem nebo Kallem Rovanperou a vysvětluje technické vlastnosti současných vozů WRC, které jsou na vrcholu svých vývojových možností.

Předchozí článek

2. díl Českého motorsportu z WRC Chorvatsko už dnes večer na Nova Sport1!

Další článek

2. díl z Chorvatské rally online

Nejnovější články

0 £0.00