Pražský sprint pojede Hyundai i20 Coupé WRC!

256 přečtení
13 minut čtení

Nebude to Toyota a nebude to ani Ford, ale bude to Hyundai i20 Coupé WRC! A s touhle raketou na kolech se navíc dva z vás fanoušků ještě před závodem svezou!

Původně to vypadalo, že se letos v Praze utkají dvě posádky s vozy současné specifikace WRC, a z toho jedna dokonce se zahraničním továrním pilotem za volantem. Ale podle posledních zpráv se zdá, že se na startu objeví „pouze“ jedna dvojice s takovým vozem, a bude to posádka ryze česká.

Do moderního speciálu Hyundai i20 Coupé WRC usednou Jan Skála a Jiří Skořepa. Okolnosti této takřka neuvěřitelné akce nám osvětlí přímo Jan Skála, jehož firma vyrábí kompozitní díly pro týmy v Mistrovství světa v rally.

„Uprostřed léta jsem při jednom z rozhovorů s Andreou Adamem nadhodil, jestli je vůbec reálné dostat jejich současnou specifikaci WRC na Pražský Rally Sprint. Moc nadějí jsem tomu nedával, ale po kratší diskuzi mě doporučil do týmu 2C Compétition. Shodou náhod 2C Compétition tou dobou od mojí firmy objednával větší balík karbonových dílů na své dva vozy WRC a tak jsem se jako správný obchodník chopil příležitosti a společně jsme upekli, troufám si říct, oboustranně výhodnou dohodu“ objasňuje okolnosti startu Jan Skála.

Tovární speciál Hyundai i20 Coupé WRC představuje absolutní špičku na poli světové rallyové techniky a z toho logicky vyplývá, že je to samozřejmě přímo pekelně rychlé auto. Tento holý fakt si Honza Skála pochopitelně uvědomuje. „Vím, že kombinace takového „rallyového zobáka“ s tou nejvyšší technikou nejde úplně dohromady, a možná se spousta lidí bude ptát, proč se svojí krátkou historií sedám do takového auta. Odpověď je nasnadě. Prostě se na to teď sešly okolnosti a kdybych to nedotáhl letos, tak už by to nemuselo vyjít nikdy. Kdysi jsem takto kroužil několik let okolo pronájmu Octavie WRC na Pražský Rally Sprint a když už jsem se rozhoupal, tak bylo pozdě. Už to prostě nešlo. Potom jsem si doslova za pět minut dvanáct stihnul sednout do Focusu WRC, protože od dalšího závodu s ním už začal jezdit Vašek Pech, a vlastně úplně stejná situace nastala teď. Éra klasických aut WRC skončila. Příští rok vyjedou hybridy, dílů na tato krásná auta bude už jenom méně a provoz určitě dražší než dneska, kdy mají všechny továrny ještě plné sklady.

„Navíc se domnívám, že to budou už navždy historicky nejrychlejší spalováky, které kdy v rally jezdily. No a kdo by za příležitostí takového svezení prostě bezhlavě nešel, když už se to sešlo? Jedeme si to s Jirkou primárně užít a mít zážitek na zbytek života. Faktem je, že zrovna já asi nesplňuji tu avizovanou vysokou jezdeckou kvalitu, ale pokud bude suché počasí, za které se modlím, tak slibuji, že zkusím tahat :-). A tam, kde to půjde, budu myslet i na diváky u trati. Měl jsem možnost auto krátce řídit na testu ve Francii a jakmile oschlo, tak to bylo prostě něco neuvěřitelného. Vzpomněl jsem si na svoje léta ve formuli, protože žádné jiné auto se přítlakem a svými vlastnostmi od té doby formuli tak moc neblížilo,“ dodává Honza Skála.

Životním zážitkem bude závod s vozem Hyundai i20 Coupé WRC bezesporu také pro spolujezdce Jiřího Skořepu, který už si čtení rozpisu v této raketě na vlastní kůži vyzkoušel.Životním zážitkem bude závod s vozem Hyundai i20 Coupé WRC bezesporu také pro spolujezdce Jiřího Skořepu, který už si čtení rozpisu v této raketě na vlastní kůži vyzkoušel.

„Musím říct,  že už jsem v pár wrcech a dalších silných autech seděl, ale tohle je něco úplně jiného. Ještě pořád mi to přijde jako sen. Sen, který máme asi všichni, kdo se motáme kolem rally, ale víme, že je hodně nereálný, a najednou v téhle raketě můžete sedět a závodit! Je opravdu neskutečné, jak na autě funguje aero packet a jak díky němu můžete jet v zatáčkách mnohem rychleji. Tohle si budu pamatovat už nadosmrti, to auto prostě překonává fyzikální zákony. No a co teprve start, ten pocit bych přál zažít všem! Závěrem bych chtěl strašně moc poděkovat Honzovi, že si mě vybral, nejen do wrca, ale že s ním tyhle nezapomenutelné momenty mohu sdílet. Pak samozřejmě i manželce, že mi ty moje klukoviny pořád trpí. V neposlední řadě pak musím ještě pozvat všechny fanoušky, ať se přijdou na Strahov  nebo k erzetám podívat a pevně věřím, že je nezklameme a ukážeme s Honzou a Hyundaiem pořádný sport a zařídíme divácký zážitek. “

A jak se někdy říká, na závěr to nejlepší. V tomto případě především z pohledu příznivců rally. Kdo z vás by se chtěl ve voze Hyundai i20 Coupé WRC svézt, čtěte pozorně následující řádky! „Samozřejmě si uvědomuji unikátnost toho momentu, kdy se podařilo dojednat start současného WRC na českém závodě. Proto jsem myslel i na české fanoušky a domluvil s 2C Compétition, aby auto přivezli o jeden den dříve. Přesně za týden ve středu 1.12. ho necháme volně vystavené a přístupné pro všechny fanoušky, aby se na něj mohli přijít podívat pořádně zblízka. Celá akce proběhne v krásné sbírce automobilů ENGINE CLASSIC CARS Automobile Fund poblíž Prahy, takže na místě bude k prohlédnutí mnohem více, než jenom náš vůz. Nenazýval bych tuhle akci klasickou tiskovkou, ale je vítaný každý, kdo se mě bude chtít na něco zeptat, nebo si jen důkladně prohlédnout tenhle překrásný stroj a celou sbírku vozů. No, a aby to mělo náboj a trochu grády, tak bude po celý den probíhat na přistaveném závodním simulátoru 301 soutěž o nejrychlejší čas. Vítěze této středeční soutěže následně další den svezu na testu.“

„Pro ty, kteří neoplývají takovým jezdeckým uměním, dostačujícím na výhru ve virtuálním závodě máme ještě druhou možnost. Pokud máte ve svém okolí někoho, o kom se domníváte že by si zasloužil zažít, jaké to je svézt se v soudobém WRC, tak nám do konce týdne ten důvod anebo příběh napište do mailu, který je uveden níže. Vybereme ten nejsilnější a dotyčný získá druhé volné místo spolujezdce na testu, který proběhne ve čtvrtek 2.12.“

Kontaktní email:
ask@racex.eu

Detaily středeční akce:
1.12. DEN S WRC, 12:00 – 20:00
ENGINE CLASSIC CARS Automobile Fund
Premium Outlet Prague Airport
Ke Kopanině 421, 252 67 Tuchoměřice

Napsat komentář

Předchozí článek

Posádky s vozy ŠKODA FABIA Rally2 evo ovládly letošní sezonu mistrovství ČR

Nejnovější články

0 £0.00