Hyundai Janík Motorsport posílá 3 Elantry do TCR Eastern Europe

349 přečtení
4 minut čtení

Tým Hyundai Janík Motorsport bude závodit na evropských okruzích i v roce 2023. V seriálu TCR Eastern Europe představí 3 speciály Hyundai Elantra N.

Východoevropský šampionát TCR je pro Hyundai Janík Motorsport známým prostředím. Loni v něm získal titul mezi týmy a v konečném pořadí jezdců obsadil díky Petru Semerádovi 2. místo. Talentovaný závodník figuruje v týmové sestavě i letos, nepojede však celý šampionát a okruhy bude střídat s rally. O volant jedné z týmových Elanter se bude dělit s bývalým úspěšným motokáristou Adamem Koutem, jenž se těší na svůj závodnický comeback po více než 3 letech. Jedničkou týmu bude zkušený Slovák Maťo Homola. V týmu absolvuje třetí sezonu a jeho ambice směřují k titulu. Tím by si otevřel cestu do světového finále, které se uskuteční v lednu 2024 jako jednorázová náhrada za zkrachovalý světový pohár cestovních vozů FIA WTCR. Roli týmového benjamínka bude plnit polský mladíček Carlo Czepiel. Brzy osmnáctiletý odchovanec kartingu absolvuje s podporou Orlenu premiérovou sezonu na velkých okruzích.

Polský mladíček Carlo Czepiel přesedá z motokáry do cestovního vozu, přesto chce hned od začátku ukázat rychlost a zajíždět kvalitní výsledky. (Foto: Hyundai Janík Motorsport)

Novou sezónu v TCR Eastern Europe netrpělivě vyhlíží i majitel týmu Václav Janík: „Tím, že jsme loni vyhráli v bodování týmů a byli druzí v jednotlivcích, jsou naše ambice ty nejvyšší. Jedeme proto, abychom minimálně obhájili loňské úspěchy a napravili to, co nám loni uteklo.“ Spojení mezi týmem Janík Motorsport a českým importérem značky Hyundai pokračuje třetí závodní sezónou. „Tým Hyundai Janík Motorsport v uplynulé sezoně šampionátu TCR Eastern Europe prokázal, že má na to útočit na přední příčky. Kvitujeme, že má stejné ambice i pro letošní ročník a jsme přesvědčeni o tom, že nás čeká další úspěšný rok naší spolupráce,“ uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz. O naplnění svých ambicí bude tým usilovat během 6 závodních víkendů. První díl východoevropského šampionátu TCR se uskuteční na začátku dubna v německém Oscherslebenu, seriál vyvrcholí dvěma domácími podniky v Mostě a Brně.

Napsat komentář

Předchozí článek

WEC vstupuje do zlaté éry, česká stopa nebyla sci-fi

Další článek

Peugeot jede v Česku rally s benzínem i elektřinou

Nejnovější články

Se zpožděním, ale přece

Mezinárodní automobilové federace oficiálně potvrdila vznik nového mistrovství formule 4 pro středoevropskou zónu. Ponese název Formula

0 £0.00