Češi i letos zabojují o světové body

371 přečtení
3 minut čtení

Stejně jako v minulých letech se řada našich jezdců chystá hájit české barvy v prestižních sériích motoristického sportu také letos. Koho se vyplatí sledovat?

Potřetí a naposledy se ve startovním poli formule 2 představí Roman Staněk. V britském týmu Invicta Racing,
který loni vyhrál týmovou a zásluhou Gabriela Bortoleta i jezdeckou klasifikaci, bude mít k dispozici nejlepší možné podmínky. Netají se vysokými ambicemi, chtěl by pravidelně dojíždět na stupních vítězů. Jenže podobné cíle si klade také většina soupeřů. Dojde konečně k výsledkovému průlomu, který by mu zajistil zajímavé angažmá pro sezonu 2026? (Foto: Invicta Racing)
Své snažení ve světových soutěžích nevzdává Jan Černý. Se spolujezdcem Ondřejem Krajčou usedne do Citroënu C3 Rally2 rakouského týmu E&S Motorsport a střihne si s ním legendární Rallye Monte Carlo v rámci WRC2. Později plánuje zaměřit se na WRC3, kde má v hledáčku mistrovský titul. Do Monte Carla míří i Filip Kohn se Škodou Fabia Rally2, ale jestli to předznamenává celou sezonu ve WRC2, zatím není jasné. (Foto: E&S Motors GmbH)
Do rally-raidového šampionátu W2RC se přihlásil Martin Prokop se svým Fordem Raptor přezdívaným Shrek. Se spolujezdcem Viktorem Chytkou právě brázdí saudskoarabské tratě Dakaru a opět míří do elitní desítky. V konkurenci továrních či polotovárních vozů Dacia, Ford, Mini a Toyota to nebude nic snadného, byť u nás jsme si zvykli brát to jako samozřejmost. Zda poté absolvuje i všechny 4 zbývající cross-country soutěže mistrovství světa, zůstává otázkou. (Foto: Orlen Jipocar Team)
V jedné stopě budou zraky českých fanoušků upřeny především na Filipa Salače. V zásadě pro něj platí to samé, co pro Romana Staňka. Chce-li si vysloužit zajímavé angažmá pro sezonu 2026, musí konečně zajíždět adekvátní výsledky. V belgickém týmu Marca van der Stratena má před sebou poslední rok. Další pokračování ve třídě Moto2 je sice možné, byť ne úplně smysluplné. Vypořádat se bude muset s novým týmovým kolegou Jakem Dixonem (96), ale po letech strávených v sedle Kalexu zejména s přechodem na motorku Boscoscuro. (Foto: Elf Marc VDS Racing Team)
Paddock světových superbiků bude i nadále domovem Ondřeje Vostatka. Zůstává sice ve třídě Supersport, ale mění tým i motorku. Z britského PTR Racingu přechází do české stáje WRP Racing a z Triumphu přesedá na Ducati Panigale V2. Jde o stroj, s nímž loni Yari Montella pravidelně dojížděl na medailových pozicích a v konečném pořadí obsadil 3. místo. Tomu by měly odpovídat Vostatkovy výkony, jakkoliv Montella hájil barvy týmu Barni Spark. V nejnižší třídě Supersport 300 budou pokračovat další dva Češi – Petr Svoboda a Filip Novotný. (Foto: WRP Racing)
Velkého kariérního postupu se dočkal 18letý motokrosař Julius Mikula. Podepsal smlouvu s italskou firmou TM Moto a poprvé v životě se stal továrním jezdcem. Do světového šampionátu třídy MX2 vstoupí jako člen oficiálního týmu TM Moto Steels Dr Jack na stroji TM 250 FI s cílem pravidelně bodovat a občas nahlédnout do nejlepší desítky. Podle našich informací by kontrakt měl být koncipován jako jednoletý s opcí na další rok. (Foto: TM Moto S.R.L.)
Nejlepší český plošinář současnosti Jan Kvěch se znovu utká se světovou plochodrážní elitou. Loňská premiéra nedopadla úplně podle představ, ale nakonec se i za pomoci diplomatických pák podařilo zachránit setrvání v seriálu Speedway Grand Prix prostřednictvím permanentní divoké karty. Kvěch se tak může zúčastnit všech 10 závodů a vylepšit loňské 15. místo. (Foto: archiv Jana Kvěcha)
Do mistrovství světa v trialu opět zasáhne Denisa Pecháčková. V nejvyšší ženské klasifikaci TrialGP Women si loni získala respekt konečným 5. místem, které letos zkusí minimálně zopakovat. Může se při tom spolehnout na podporu španělské továrny TRRS poté, co se etablovala jako její ženská jednička. V mužské třídě Trial2 by měl pokračovat David Fabián s Betou. (Foto: archiv Denisy Pecháčkové)

Napsat komentář

Předchozí článek

Kam za špičkovým motorsportem v roce 2025?

Nejnovější články

0 £0.00