CER v rozumném formátu – konečně, ale pozdě

/
716 přečtení
3 minut čtení

Od 16. do 19. října se na pomezí Česka, Německa a Rakouska uskuteční 3. ročník světové Central European Rally. Pořadatelé zveřejnili první kontury letošního harmonogramu.

Celková délka činí přibližně 1100 km, z toho zhruba 312 km připadá na 18 rychlostních zkoušek. V Česku se pojede uprostřed pátku 17.10. úsek honosně pojmenovaný Col de Jan (z Rallye Český Krumlov známý jako Svatý Ján) coby RZ 5 a 6, v sobotu 18.10. se CER přestěhuje na šumavské tratě. Keply jsou zařazeny jako RZ 10 a 12, dvakrát posádky absolvují i nějakou obdobu Klatovského okruhu jakožto RZ 11 a 13. Právě sobota bude dnem, kdy se soutěž nejdéle zdrží na českém území. Po rychlostních zkouškách 10 a 11 proběhne přeskupení v Klatovech, jehož součástí má být doprovodný program. V podobném duchu se ponese páteční přeskupení v historickém centru Českého Krumlova, vzdálený servis bude umístěn v Kaplici. Jakkoliv přesná podoba jednotlivých rychlostních zkoušek ani konkrétní časy zatím známy nejsou, lze si udělat poměrně dobrý obrázek o tom, jak CER 2025 bude vypadat.

CER 2025 je citelně kompaktnější než oba předchozí ročníky, s delšími přejezdy se posádky budou muset vypořádat pouze v sobotu 18. října.

Nelze si nevšimnout, že letos konečně došlo k tomu, o čem jsme psali od samého začátku. Celá soutěž byla pokrácena na kilometráži zejména tím, že odpadl mnohasetkilometrový a naprosto zbytečný výlet do Prahy. Škoda, že to takhle nešlo hned. Možná by pak CER přežila déle než 3 roky. Každému přece muselo být jasné, že v době důrazu na udržitelnost a redukci nákladů není původní rozvleklý harmonogram kompatibilní s požadavky promotéra, FIA a nakonec ani účastníků. Důkazem budiž hubené 44členné startovní pole loňského ročníku. Doufejme, že letos se kompaktní formát postará o větší zájem startujících. Pomoci by mělo také zařazení do podpůrného šampionátu JWRC, což snad přitáhne více juniorských posádek s vozy Ford Fiesta Rally3 Evo. Organizátoři připravili pro zájemce o vstupenky velikonoční slevu ve výši 15 %, která platí do 1. května. Kdo chce na vlastní oči vidět v akci speciály Rally1, neměl by otálet. Nestane-li se zázrak, bude to poslední příležitost nejen v Česku, ale zřejmě i v blízkém zahraničí. CER měla namále už letos, nakonec WRC Promoter dodržel původně uzavřenou tříletou smlouvu. Pravděpodobnost jejího prodloužení se však limitně blíží nule. Zájem německého autoklubu ADAC je spíše vlažný, zájem mnichovského promotéra vlastněného Red Bullem ještě vlažnější. Navzdory krizi, v níž se WRC aktuálně nachází, totiž poptávka po pořádání světových soutěží neklesá. Navíc promotér klade důraz na mimoevropské destinace – aktuálně především na USA, kde už si vyhlédl šotolinovou soutěž ve státě Tennessee. Aby se CER v příštím roce přece jen do světového kalendáře dostala, musela by zkrachovat jednání s několika kandidáty. V současné době jsou ve hře už pouze 3 volné sloty, 11 soutěží má smluvně zajištěnou definitivu. Zda a v jaké podobě by CER mohla pokračovat například jako součást mistrovství Evropy 2026, se zatím nedá předjímat.

Nástřel pravděpodobného kalendáře FIA WRC 2026

Leden – Monako*

Únor – Švédsko*

Březen – Keňa*

Duben – Kanárské ostrovy*

Duben – Chorvatsko*

Květen – Portugalsko*

Červen – Řecko*

Červenec – Itálie

Srpen – Finsko*

Srpen – Paraguay*

Září – USA (nebo Argentina, případně Indonésie)

Říjen – Skotsko (nebo Irsko)

Listopad – Japonsko*

Listopad – Saudská Arábie*

*jistota daná smlouvou

Napsat komentář

Předchozí článek

Nenaplněné očekávání Lukáše Hutly

Další článek

Vrátí se někdy cesťáky (nejen) do Brna?

Nejnovější články

0 £0.00