Bude korejský útok na české soutěže úspěšný?

/
1.8K přečtení
3 minut čtení

Že se mistrem republiky v rally stane někdo z pilotů Škody, jsme si zvykli považovat za samozřejmost. Letos je tahle samozřejmost poprvé po hodně dlouhé době reálně ohrožena.

Nejen do českého rybníku totiž připlouvá velká ryba v podobě ambiciózního česko-polského týmu Kowax DST Racing. Nasadí 4 zbrusu nové vozy Hyundai i20 Rally2 Step2 a s útokem na nejvyšší příčky to myslí smrtelně vážně. Na domácí scéně bude hrát roli jedničky Erik Cais, jenž s novým navigátorem Danielem Trunkátem míří za titulem mistra ČR. Na vybraných soutěžích ho podpoří rakouský jezdec Simon Wagner, vedle něhož usedne německá navigátorka Hanna Ostlender. Pro tuto posádku bude prioritou rakouské mistrovství, ale objeví se i v mistrovství Evropy podobně jako Cais s Trunkátem. Martin Vlček s Jakubem Kunstem rovněž pojedou evropský šampionát s cílem uspět v nově vypsané klasifikaci FIA Master ERC pro jezdce ve věku nad 50 let, kromě toho budou obhajovat loňské prvenství v českém rallysprintovém Poháru 2+. Čtvrtou týmovou „í-dvacítku“ povede polská dvojice Dariusz Biedrzyński/Rafał Fiołek. I ona se zapojí do FIA Master ERC, o jejím dalším programu se teprve rozhodne. „Je to něco, co se připravovalo dlouho. Sám jsem potřeboval restart, takže se na nové výzvy velmi těším. Chtěl bych moc poděkovat Martinu Vlčkovi za to, že neváhal spojit síly poté, co mě Hyundai oslovil s touto příležitostí pro rok 2025,“ říká před startem sezony bojovně naladěný Cais.

Tradičně silné zastoupení bude mít česká obchodní síť Škody Auto se čtyřmi stabilními týmy, občas se objeví ještě pátý. (Foto: Škoda Auto)

A kdo že bude největším soupeřem 25letého zlínského rodáka? Jako vždy v posledních 20 letech se musí počítat s desetinásobným šampionem Janem Kopeckým. Ten nastoupí s novou Škodou Fabia Rally2 ve verzi 2025, novým spolujezdcem Jiřím Hovorkou, ale v tradičních barvách Agrotecu. Zda svými zkušenostmi vyzraje na namotivovaného Caise, zůstává kardinální otázkou letošního českého „mistráku“. Za volanty dalších Fabií Rally2 s podporou dealerských týmů Škody Auto usednou Adam Březík, Věroslav Cvrček a Filip Kohn. Minimálně polovinu domácích soutěží má v plánu úřadující mistr České republiky Dominik Stříteský, ale do obhajoby titulu se asi nepustí. S novým spolujezdcem Igorem Bacigálem se prioritně soustředí na mistrovství Evropy. Odtamtud se zřejmě stáhne Filip Mareš, pro něhož po ztrátě jednoho z hlavních partnerů bude obtížné naplnit týmový rozpočet. Pokud se to podaří alespoň uspokojivě, může sehrát roli černého koně domácího šampionátu a s Toyotou GR Yaris Rally2 promluvit do boje o příčky nejvyšší. Kdy naposledy měly vozy tří různých značek reálnou šanci na republikový titul?

Podobně jako jeho největší soupeři bude mít i Filip Mareš zcela nové auto, které si nedávno osobně vyzvedl přímo u firmy TGR-WRT ve finském městě Jyväskylä. (Foto: Toyota Gazoo Racing Czech)

Letošní mistrovství ČR v automobilových soutěžích tedy slibuje drama jako už dlouho ne. Na atraktivitě přidá i tzv. open status, neboť po mnoha letech se Autoklub České republiky rozhodl pro formu mezinárodního šampionátu. To mimo jiné znamená, že kromě držitelů tuzemských licencí mohou bodovat rovněž cizinci. O rychlém Rakušanu Wagnerovi už řeč byla, ale patrně nezůstane jen u něj. Proslýchá se, že zájem mají i někteří Poláci (Szeja? Marczyk? Grzyb?), a vyloučeno není ani překvapení. Ať už to nakonec dopadne jakkoliv, konkurenci to jenom prospěje. Titul však do zahraničí putovat nebude, na to jsou české soutěže příliš specifické.

Napsat komentář

Předchozí článek

Globálnímu oteplování navzdory

Další článek

Motorsport v netradiční podobě

Nejnovější články

0 £0.00